Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Gantung The Series

Assalamualaikum...

Baru2 ni aku layan drama bersiri dalam channel 404 Astro.. channel ni mmg kami langgan sebab aku ngan mira penggemar cerita seram.. ngeh3.. walaupun pada dasarnya kami ni penakut orangnya.. setakat tengok movie seram i is ok..

Tapi aku ni bukannya penggemar drama bersiri dari seberang.. kalau mira ya.. apa yg best pun tak tau.. dan baru2 ni dia layan drama Gantung.. mula2 aku endah tak endah jerk.. ntah macam mana boleh terjoin menonton sekali.. not bad.. gabungan malaysia dan indonesia.. adaptasi dari novel fixi..

pic credit to google

Lama2 cam best pulak nontonnya.. jln cerita yg menarik.. cuma tak sesuai utk tontonan anak2 remaja bawah 18 tahun.. selain lakonan yg tak berapa nak sensored.. bahasa yg digunakan pun agak kasar..

Drama ni ada 8 episod.. masa episod ke-8 tu aku ingatkan masih ada lagi episod seterusnya.. tapi aku tak sabar menunggu minggu seterusnya.. cerita tu suspen sangat ending dia.. so, aku google laa kot2 ada sambungannya.. waa.. cam menarik.. ada 16 episod.. sekali aku tengok episod ke-9.. aittt.. awat macam pernah tengok jerk scene tu.. pergi episod 10.. pun sama.. aku skip ke episod 16.. uwaaaaaaaaa... episod 16 tu laaa yg sama dengan episod 8.. caittt.. rupa2nya.. bila aku baca review orang lain.. drama ni dah ditayangkan di Indonesia.. 16 episod semuanya.. setiap episod 20 minit.. ditayang kat sini pulak.. 8 episod.. setiap episod 40 minit.. patutlaaa...

So.. bila nak tunggu next cerita?? aduhaaiiiii... nak tak nak aku kena cari novel fixi ni utk tahu ending cerita ni..

gigih beli kat shopee.. sib baik dpt murah..

Ok.. aku dah habis baca 2 buku cerita Gantung ni.. setiap kali aku baca novel tu aku akan membayangkan watak2 dalam drama bersiri tersebut.. barulah aku tahu ending dia.. drama 8 episod tu takdelah sama sebijik ngan buku.. diorang olah sket.. mungkin utk nampak lebih menarik kot.. kalau tak takdelah aku tertarik menarik nak beli novel dia.. tapi novel ni dah mention siap2 eh.. utk pembaca matang sajork.. so, faham2 lah yerk..

Tak sabar nak tengok next siri drama tersebut.. harap2 takde lah sama dengan novel tu.. sadis..

Apa pun.. terbaiklaa drama ni... novel pun not bad.. cuma mula2 baca agak confius sket..

See ya!

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah