Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Juadah Minum Petang : Kek Chocolate Moist

Assalamualaikum..

Dah lama tak buat kek choc moist.. last sekali kalau tak silap masa birthday Arissa.. pastu malas nak buat.. cam leceh jerk.. baik aku buat brownies.. ngeh3..

Tup2 aku terjumpa satu resepi kat fb kot.. nampak cam sonang jerk.. ko blend jerk bahan2.. pastu masukkan tepung.. terus bakar.. pastu tuang coklat.. so, aku pun mencubalah resepi tersebut... dan hasilnya not bad..

hasil selepas di bakar.. dah macam kek milo laks.. warna jadi camni sebab serbuk koko yg aku beli kat Aeon tu warnanya tak gelap.. 

lepas kek dah sejuk aku letak dalam tupperware.. pastu tuang choc ganache..

potong time.. nampak tak beza warna choc dengan kek.. dah potong baru aku perasan.. aku lupa nak potong dua layer kek tu.. tuang coklat ditengah2 kek.. baru sedap..

jemput makan... nyum3..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah