Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Trip to Pangkor : Menara Condong Teluk Intan & Rumah Peranginan Persekutuan Pangkor

Assalamualaikum..

Amboiiii.. panjangnya tajuk.. hehehe.. gambarnya ciput jerk nak share.. so baik aku combine sekali..

Trip ke Pangkor ni masa cuti sekolah bulan Jun yang lalu.. aku booking Rumah Peranginan Persekutuan ni bulan Mac.. first time nak menginap di RPP Pangkor.. dan hampir 15 tahun tak jejak kaki ke Pangkor.. last tahun 2007.. kalau tak kerana adanya RPP ni rasanya lambet lagi kami nak datang Pangkor.. hahahahaha..

Perjalanan seawal jam 5.30 pagi kalau x silap.. nak elak jem.. maklumlah cuti sekolah kan.. alang2 nak ke Pangkor ni.. kami singgah dulu ke Teluk Intan.. bawa anak2 tengok Menara Condong.. round kat situ tak sampai setengah jam pun sebab nak cepat kan.. dapat bergambar buat kenangan pun jadiklah.. asal ado!

Lepas lunch kami meneruskan perjalanan ke Marina Island.. yg ni nanti aku up story lain sebab byk gambar pemandangan yg cantik2.. menariknya di Marina Island ni sebab kawasan dia luas.. nak parking pun senang..

Crowded giler kat Marina Island.. dgn panas teriknya.. masa nak naik feri pun beratur panjang.. dah tak kira apa no seat feri.. duduk jerk mana2 yg ada kosong.. janji sampai.. perjalanan lebih kurang 10 minit..

suka dak kenit dapat bergambar dengan Spiderman Malaysia.. hiks..

yeay.. dah sampai..

Sampai di Jeti Pangkor.. naik van pink utk ke RPP.. bayar rm15 sajork.. itupun share van ngan penumpang lain.. janji ado.. masa tu dah pukul 4.. tak yah nak memilih macam ko sorang nak bercuti kat Pangkor ni.. lagipun tak nak lambat2.. sebab kaunter RPP akan tutup pukul 5 petang..

ruang tamu yg selesa.. kami menginap di Chalet bertingkat yang ada 2 bilik.. harga cuma RM100 per night.. oklah kan.. mana nak dapat semurah ni..

bilik utama pun selesa..

ni pun nice.. yerlah rumah baru kan..

dah melepaskan kepenatan kita gi jalan2 tepi pantai laks ambil angin petang..

cantik pemandangan sekitar RPP.. sejuk jerk mata memandang..

ku lihat hijau..

kat sini air laut dia bersih.. oh ya.. RPP ni dekat dengan Pantai Pasir Bogak..

memandangkan kami sampai lewat.. memang tak plan pun sewa kereta utk hari pertama.. hanya sewa hari kedua jerk.. so, hari pertama tu ingat nak cari motor jerk.. tapi yerlah kan.. sampai pun lambat.. dan tak perasan cuti sekolah sebenarnya.. yg kami tahu cuma cuti YDPA.. motor pun banyak yg dah habis.. so, dapat hat kapcai jerklah... huhuhhu.. sadisss... kenangan pahit sungguh ngan motor ni.. hahahahaha... sabar jerlah..

Oklah.. nanti aku sambung next n3 pasal percutian ke Pangkor.. See Ya!

Popular posts from this blog