Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Trip to Pangkor : Marina Island

 Assalamualaikum..

Bersambung lagi ceritera percutian kami ke Pulau Pangkor.. kalau boleh aku nak habiskan cepat2 kisah ke Pangkor ni.. sebab byk lagi yg belum post especially tahun lepas punya cerita.. tgh ada mood ni bolehlah buat pelan2.. datang mood M hmmm memang lambetttt lagi...

Semasa menunggu di jeti Marina Island.. sempatlah jugak pergi snap gambar ngan si kecik.. masa tu kan panas terik.. mana yg nampak jerk kami snap.. dan ada juga gambar2 ni aku ambil masa pulang dari Pulau Pangkor.. masa tu dah nak senja.. so, cuaca pun redup.. blehlah snap gambar kat kawasan sekitar Marina Island...

So layan gambarlah ya sambil story mory...


see.. panas terik.. masa ni tengahari.. tiket feri pukul 3.45 petang.. lambat beli tiket feri.. yerlah.. masa tu aku tak ingat langsung tarikh tu cuti sekolah.. sekali ko.. bila nak beli online.. tinggal 3.45 ke atas jerk.. fuhhh... cepat2 aku beli sebelum habis..


walaupun panas dak kenit tetap setia ngan mama dia.. ahaks..

kreatif.. ni pun boleh jadi sudut bergambar..

bila bukan pro yg ambik gambar.. huhuhuhu...

dak kenit dah penat dan panas.. hahahahha...

ni waktu kami pulang.. org pun tak ramai sangat kat jeti Marina ni.. blehlah bergambar sakan..

seronok dak kenit..





dah macam apek hero sorang ni..


pihak jeti Marina kreatif.. so anak2 takdelah bosan menunggu.. sambil nyelam minum air..


motip?

hari semakin gelap.. matahari bakal melabuhkan sinarnya.. hai aweks!

kat sini tak sempat nak bergambar sakan.. ramai pulak beratur nak bergambar.. aku mana dan jer snap.. jadikler.. dari takdo.. kalau waktu siang panas terik.. berlatar belakang kan langit biru.. mesti cantik bila kena gayanya.. 

InsyaAllah.. kalau ada rezeki ke sini lagi.. akan aku cuba usahakan utk snap gambar cantik2 kat tangga ni.. hahahahha....

Oklah.. nanti aku sambung kisah cuti2 aku kat Pulau laks ya.. see Ya!

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah