Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Family Gathering ~ Day 4

Seawal pagi my MIL dan masakkan nasi lemak untuk anak2 tersayang.. rajin sungguh my MIL ni.. susah nak dapat ibu camni..


lepas breakfast.. aku dan SIL.. bertungkus lumus menyiapkan juadah nasi ayam untuk di bawa ke PD..


dalam pukul 10 pagi if i'm not mistaken, my BIL sampai ngan wife dia..


selesai berkemas.. dan aku as tuan rumah memang kalut ler.. lebih kurang jam 12.45 tengahari kami bertolak ke PD..



Amiera dalam kereta atuknya...



first time papa drive kereta atuk...


sampai di PD lebih kurang pukul 2 petang.. memandangkan kami tak tahu di mana Hotel yang kami booking tu... dengan selambanya kami menuju ke arah Teluk Kemang... yang aku pulaks rasa tak sedap hati.. rasanya bukan kat sini arah Hotel tu.. aku call Hotel tersebut.. sah salah haluan.. kami berpatah balik dan menghala ke arah Lukut..

cari punya cari.. baru ternampak Glory Beach Resort... tersergam indah di tepi pantai.. sampai di sana kami terus check in..


selepas aktiviti memunggah barang2 dari but kereta ke hotel, kami pun makan ler.. lapor ooo...



Amiera memerhatikan gelagat papa yang kekenyangan..

sebelum mandi di kolam, my SIL & hubby (guru2 Bagan Serai) as penyelaras aktiviti masa Family Gath ni memulakan acara pertama untuk kanak2 iaitu Acara Meniup Belon.. acara diwakili oleh Kak Long, Kak Ngah, Along dan Kak Chik.. waktu ni aku tengah tidur.. hehhehehe.. bila dengar jerit2 cepat2 aku bangun..


belon Kak Long meletup sebab dah terlalu besar.. tapi malangnya letupan tu terkena mata Kak Long.. per lagi.. menangis lah dia.. dan permainan terpaksa diberhentikan.. dan keputusan juri sepakat memilih Kak Long bagi memenangi acara ini..



Kak Ngah sedang merawat Kak Long.. cewah.. sayang jugak yer kak kakak dia..

selepas hujan reda, kami pun bersiap2 untuk mandi kolam... aku??? tengok jer lah..



papa ngan Amiera.. lajunya jalan.. Opah ikut dari belakang..



Amiera dengan pelampung ikan dia..



Amiera tengah mandi ..


Nak story sikit.. kat kolam ni parents yang nak temankan anak masa mandi tidak dibenarkan memakai baju.. cittt... ini pun nak kira.. lantak pi lah orang nak pakai baju ke idak.. apa lah rule kat hotel ni...


Masa Amiera tengah seronok mandi tu dengan pelampungnya.. tiba2.. dia tenggelam sebab pelampung dia besar.. cepat2 papa selamatkan dia.. termuntah2 Amiera sebab tertelan air kolam.. yerkk...


Kemudian kami ke pantai yang berdekatan, penyelaras aktiviti dah mention untuk adakan acara membina istana pasir... terdapat dua kumpulan iaitu kumpulan Kak Long dan Kak Ngah... tapi malangnya.. acara telah diganggu dengan kehadiran orang dewasa... saksikan gambar berikut..



kumpulan Kak Ngah telah dibantu oleh Pak Long dan Pak Yang (Gelaran utk hubbyku)



Amiera tak tahu nak buat apa.. tengah blur lepas lemas..


close-up muka blur.. hehhehe.. ciannya dia..


acara terpaksa dihentikan secara tiba2.. kerana hujan semakin lebat semula.. kali ini pertandingan di hakimi oleh my MIL... kumpulan mana yang menang??? tunggu...


selepas solat maghrib berjemaah... kami pun memaca Yassin beramai2..



Acu tengah membaca ke menurun tu... hehehhehe.. jangan mare aaa..



Amiera ngan Haqiem yang menyibuk kat sini.. nak papa.. nak mama...


Selepas tu, acara malam pula dimulakan dengan pertandingan mencari harta karun.. terdiri dari dua kumpulan yang diketuai oleh Kak Long dan Kak Ngah...


pertandingan ini dimenangi oleh kumpulan Kak Long..


next acara pula... pertandingan merebut gula2.. diwakili oleh Amiera, Haqiem dan Insyirah..



Amiera sedang memasukkan gula2 ke dalam baju.. idea dari aku ler.. sib baik Amiera faham apa yang aku cakapkan..



perut Amiera dah macam mengandung 6 bulan... hehhehe...



saki baki gula2 yang tinggal..


pertandingan dimenangi oleh Amiera...hehhehehhe....

selepas itu acara bertukar2 hadiah... dalam acara ini setiap keluarga dikehendaki menyediakan satu hadiah untuk ditukar2.. yang aku pulaks tak faham sebab miss communication ngan hubby aku... aku pi beli hadiah untuk MIL dan semua SIL aku.. hehehehe.. lepas cabutan diadakan, aku dapat hadiah dari my SIL... cute sangat hadiahnya..



pasu dan bunga merah... sesuai banget ngan meja make-up aku... sesuai pulaks tu dengan jiwa aku ni..


penyampaian hadiah dari FIL..

Selepas makan malam... acara diteruskan dengan ucapan dari wakil setiap keluarga...

Kemudian acara diakhiri dengan penyampaian hadiah kepada para pemenang pertandingan yang telah diadakan...


Amiera dengan hadiah kemenangannya..


Aktiviti seterusnya... TIDUR TIME!!!....

Comments

Unknown said…
bahagianyer tgk hepi family ni.... !!!!
Faina Arisya said…
zareina..

family hubby saya memang happy go lucky.. saya yang jenis pendiam ni pun.. dah boleh masuk ngan diorang..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah