Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Dah 2 kali hilang

Sabtu lepas... kami pergi ke C4.. saja pi jalan2.. beli barang2 sikit... ramai pulaks orang kat C4.. masa tengah memilih barang... Amiera ikut aku... lepas dapat barang yang dia nak dia terus berlari nak pergi jumpa papa dia.. mungkin dia ingat dia tahu papa dia kat mana... last2.. papa dia ntah ke mana.. dia ntah ke mana.. dia tak jumpa papanya... tiba2 hubby muncul depan aku.. Amiera takde!... ahhh.. sudah.. memang kelam kabut laaa mencari.. hubby pi cari dulu... tapi tak jumpa jugak... pastu aku bengang.. aku pulaks pi carik.. tiba2 dengar announcement.. ada budak baju warna pink... hati memang dah terdetik... mesti Amiera.. cepat2 aku ke kaunter c4... alhamdulillah.. nasib baik ada.. siap dia duduk ngan staff kat situ.. tak bersuara.. cuma air mata dia aja yang mengalir...

Ni dah kali ke-2 dia hilang... kali ni nasib baik sedikit sebab guard jumpa.. masa kat Giant sebelum ni.. lagi laks.. memang lama la dia hilang.. aku tengah beratur membayar.. aku ingat dia ngan husband.. rupa2 nya tidak.. pastu memang kelam kabut lah mencari.. nasib baik dia cuma ada dalam Giant.. memang gabra giler.. tu lah kan.. anak sorang pun susah nak jaga... macam manalah yang ramai2 tu... mmm..

Pengajaran dalam hal ni.. sayangilah anak anda.. ikat dia... mcm kat barat tu.. ahhahahhahah... jgn bagi lari...


suka2 hati dia jer tonggeng botol susu...

Comments

Puteri Satu said…
amiera ni nampak cam pemalu kan faina..tapi leh tahan gak lasaknye...

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah