Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Perancangan Cuti Minggu Ini

Memandangkan rumah saya tak de line telefon.. maklumlah kawasan perumahan baru.. nak dapatkan telepon rumah memang susah.. dahlah Streamyx masa rumah lama dulu tak terminate lagi.. walhal hubby aku dah call TM minta terminate Streamyx.. diorang ni kan kalau masa nak langgan cepat aja service nya.. nak mintak terminate punyalah lambat..tak pasal2 dapat surat suruh bayar tunggakan... bukannya kami guna pun Streamyx tu sejak pindah rumah ni.. nak cucuk kat mana connectionnya..

So, kalau dah takde Streamyx tu faham2 lah yer.. mana boleh nak Online.. nak Update Blog.. hmmm.. so, aku story dulu planning untuk 2 hari ni...

Esok pepagi buta.. cam nak pi keje laks.. ada Majlis Penganugerahan Tahunan tadika Amiera.. mula jam 8.00 pagi sampai 12.00 tengahari kat Sek. Kebangsaan di Presint 14.. n3 pasal majlis ni akan aku post Isnin nanti yer...

Habis jer majlis tu, plannya nak ikut hubby ke UKM.. dia ada class terakhir bagi tahun terakhir pengajian dia.. tapi terpaksa bergegas sekejap ke majlis sekejap ke kelas dia.. class dia habis kul 2 lebih.. so, kami kena follow dia dulu lah.. n3 pasal aktiviti menunggu ni pun aku post Isnin yer..

Pastu kami nak singgah Manjaku Bangi, cari susu Amiera.. pastu aku ingat nak pi Metro Point, Kajang.. singgah Maidin kat sebelah dulu.. pastu leh ler aku survey Romantika.. windu aaa tak tengok Romantika.. hahahhahah.. kalau hubby tahu mampos aku.. n3 pasal plan nak pi Romantika ni aku akan post Isnin nanti yer.. dapat kah aku pergi ke ROMANTIKA???

Balik dari sana.. maybe kami nak singgah umah Mak aku.. dah lama tak tengok diorang.. ntah apa citer agaknya.. sakit ke.. apa ke...

Ahad pulaks.. nak rehat2 sambil kemas2 rumah...

So, uols.. kita jumpa lagi Isnin yer.. tunggu n3 terbaru.. salamzzzz...

Comments

azreen said…
selamat bercuti...smga apa yg dirancang akan terlaksana ye faina... :-)
Faina Arisya said…
terima kasih azreen.. sana cuti gak ke tak??
Puteri Satu said…
tak sabar lak nak tunggu entry isnin ni...nak tengok Amiera di majlis anugerah tahunan tadia kan...dan juga apa yang dirembat di romantika..besh..besh..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah