Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Sejarah PTK aku..

Hmmm... 19 hb ni ada exam PTK (Paper Umum)... hehheheh.. kenapa satu jerk aku ambik???? haaaa.. sebab result lepas aku dapat Lulus Bersyarat jerk (2)... cissss... wat malu jerk..

Nak tahu sejarah result PTK sejak aku berkhidmat ngan gomen ni???

Pertengahan Tahun 2004 (First Time Ambik) masa ni masih gred lama.. tak naik pangkat lagi - Result kuar awal tahun 2005 kalau tak silap... keputusannya... Umum (3) , Khusus (4)... dah lulus untuk syarat naik pangkat kan.. so, aku malas nak baiki Paper Umum supaya dapat 4... yelah kan.. kalau dua2 paper tu dapat 4.. leh dapat naik gaji.. tapi aku malas.. sebab tak suker baca buku peperiksaan ni..

Akhir Tahun 2005 aku dinaikkan pangkat... huhuhu.. tak sia2 aku tak ambik PTK..

Tahun 2007 baru dapat surat pengesahan jawatan sekarang.. tapi aku relax jer tak ambik PTK.. orang lain dah sibuk2 gi ambik... hehhehe.. betapa malas nya aku nak membaca.. lagipun tahun tu aku sibuk mendevelop system.. so, kepala otak dah penuh ngan programming.. takde masa nak fikir pasal exam..

Mei 2008 (First Time Ambik) PTK untuk gred aku sekarang - result kuar awal bulan 8 aritu... keputusannya... Umum (2), Khusus (4)... tak cukup syarat untuk naik pangkat.. so, aku kena baiki Paper Umum nak bagi lulus..

Sejak dua menjak ni.. balik keje.. malam2 sambil ngadap TV.. bacalah sikit buku Perintah Am ni.. mana yang aku tak faham.. main selak2 jerk.. hehhehehe.. tebal nak mampos.. mana boleh nak ingat semua.. tu baru satu buku.. tak termasuk buku PKPA lagi.. sempat ke aku nak habis baca semua buku ni???? aaaaa... tension..tension...



So, uols.. doa2kan aku lulus yer.. huhuhu..

Comments

vogue2704 said…
kita periksa 17hb ni...result dah membolehkan naik pangkat dah..tp nak amik lagi..nak baiki result..camne khusus tu boleh dapat 4?? tak de nota ke...faina..pass2 la...hehe...kalau tahun depan tak naik pangkat lagi harus kita amik lagi..heheh
Faina Arisya said…
vogue..

ntah cemana leh dapat 4 utk paper khusus tu.. kita main belasah je.. rezeki anak kot masa tu.. (masa tu tgh ngandungkan Amiera).. lagipun tak tahu nak baca apa paper khusus ni.. hhehehe..

kalau paper khusus utk gred baru ni soalan berbentuk subjektif.. memang susah gak aaa.. tapi dah rezeki lulus gak.. hahahaha.. nota utk gred baru ni adalah.. kalau nak bagi email add..
marie said…
Semoga berjaya faina...saya dua kali duduk PTK, tu pun dapat cukup2 makan aje..mencilah pekse2 dah tua-tua ni..
vogue2704 said…
kita punye email add...

vogue2704@gmail.com

boleh guna nota ni masa naik pangkat nanti..hehe
Faina Arisya said…
vogue.. saya dah email tau.. nanti check eh..
Kebod's Family said…
saya nak nota gaks.... saya gatal gie exam gak 19 & 20 nih...
Faina Arisya said…
ju..

kak ina dah email dah.. belum confirm pun dah nak ambik PTK... bagus2.. semangat tu penting..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah