Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Selamat Hari Bapa!!

Salam uols..

Aku baru jer sihat sikit dari demam selesema.. dalam keadaan cenggini.. kena pulak selesema.. adoiii laaa.. siksa batin..

Sempena hari bapa pada hari ni.. aku nak wish kan kepada semua bapa2 sejati.. kenapa sejati??? haaa... sebab ramai yang tak sejati.. hiks.. kalau siapa2 yang makan cili tu mesti rasa pedasnya kan...

Firstly.. aku nak wish kat arwah ayah aku.. semoga dia ditempatkan dikalangan orang yang beriman.. even aku tak pernah kenal dia.. tapi i know.. aku punya dua orang ayah.. seorang ayah kandung.. dan seorang ayah tiri.. ayah tiri pun dah macam ayah sendiri sebab dari kecik lagi aku kenal dia... sob..sob.. tangkap feeling sat...

Kedua.. untuk FIL aku... terima kasih kerana menjadi seorang ayah yang tegas kerana ketegasanmu mendidik anak2 abah menjadi anak yang sayangkan mak dan abah.. kalau tak cemana aku leh berkenan ngan anak dia yang sorang tu...hiks..

Dan yang paling penting sekali buat hubby aku ler nan sorang... aku mewakili Amiera... anak dia kan.. nak wish kan SELAMAT HARI BAPA.. dalam bahasa lainnya... HAPPY FATHER'S DAY... Terima kasih atas layanan.. bimbingan dan kasih sayang selama ini.. kami mendoakan semoga Papa diberkati Allah dan berjaya di dunia mahupun di akhirat.. we all love u so much!!

Tak lupa juga wat semua bapa2 di seluruh dunia.. jadilah seorang bapa yang mulia kerana andalah pendidik kepada keluarga anda sendiri..

Sempena hari bapa ni aku dah hadiahkan kemeja kerja dia masa pi shopping kat Sogo tempohari... aku pulaks yang naik boring tengok dia asyik pakai baju yang sama.. aku suker tengok dia smart hari2.. tapi tulah.. smart2 sangat kang bahaya pulaks.. aku ni cepat cemburu beb!!





2 pasang jer cukuplah dulu.. ada rezeki lebih i belikan lagi yer bang..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah