Gotong Royong Musollah Darul Jannah @ Acacia

Ahad lepas.. ada gotong royong musollah.. dah nak masuk bulan Ramadhan ni.. tapi bab2 gotong royong tu more pada kaum lelaki...

Musollah tu didirikan atas usaha salah seorang jiran di situ.. tahun lepas sembahyang terawikh di rumah beliau (masa tu dia tak pindah lagi - masa tu aku tengah pantang yer : tetiba)

Kebetulan pakcik yg dirikan Musollah @ suami kepada pengasuh Fateh berniat nak wat makan2.. so, kaum2 isteri dijemput untuk bergotong royong memasak..

Pagi2 tu hubby aku dah cau dulu.. tinggal aku ngan anak2.. habis aku uruskan Fateh.. tetiba jiran @ pensyarah USIM datang umah.. dia pun lonely.. tak tahu nak pi ngan sapa.. segan katanya sebab tak kenal sangat ngan jiran2 kat lorong umah aku tu.. kebetulan umah aku kan glamour.. aittt.. glamour lagi... glamour sebab hubby aku laaa... aku yg masih low profile...

Aku pun cian nengok dia.. kalau aku pun segan nak pi sorang2.. last2 aku suh dia masuk umah dulu.. aku nak wat susu Fateh dan urus sikit2.. baru kami pi..

Sampai kat sana.. kamu hawa tak ramai lagi.. so, aku letak Fateh kat umah pengasuh.. suh Amiera yg jaga.. kebetulan pulaks cucu pengasuh tu ramai.. leh main ngan Fateh.. aku cuma tolong potong memotong jer.. bab2 masak serah pada yg berpengalaman..

Menu yg disediakan :-

Nasi Putih
Kari daging
Ayam Goreng Berempah
Sayur Campur
Ulam2an
Sambal Belacan
Buah2an
Air

Kul 12 cau balik umah sebab nak sidai baju.. kul 1 janji ngan pensyarah tu pergi balik..

Lepas solat Zohor.. makan time..


2 omelan:

Puteri Satu said...

akak tak tahu pun ada gotong royong masak2 nih... ingatkan suami2 je punya gotong royong...

Faina Arisya said...

kak Puteri..

saya pun tak bawak hp time tu.. saya ingatkan akak tak sihat.. tak nak lah kacau..

Geng Kitty

Sangkut Paut

3D (1) 5S (3) Acacia (4) Aduan Rakyat (13) Aidijuma (1) Aku dan Dia (60) Amiera (268) Ana Muslim (2) Anniversary (10) Anugerah (11) Aqiqah (5) Ariani (3) Arissa (49) ASB (3) ASUS (1) Avatar (1) Award (6) Bajet (2) BBQ (2) Big Bad Wolf (3) Birthday (72) Biskut (1) Biz (3) Blogger (12) Car (1) Carlo Rino (6) Ceramah (3) CERT (1) ChurpChurp (2) CIC (12) Cloth Diaper (1) Contest (8) Cuepacs (1) Dari Dapur Mama (1) Denggi (1) Diaper Cake (1) Dinner (1) Drama (5) EKSA (1) Exam (2) Expo (2) Family Gathering (22) Fareeda (17) Fateh (192) Floria (1) Frozen (1) Gajet (1) Gift (10) Giveaway (1) Handbag (2) Handphone (4) Hari Raya (148) Hello Kitty (2) HFMD (1) Hobby (2) Holiday (111) Hot Air Balloon (4) Iftar (1) Impian (9) Info (31) Isu Semasa (9) JJCM (12) Juadah (111) Jurnal (4) kak Rose (8) Kecantikan (1) Kenduri (15) Kesihatan (2) Kuarters (11) Kuiz (2) Kursus (19) Lawak (2) Lazada (1) Lovely Song (7) Luahan (2) MAFIST (5) Majalah (4) MasterChef (6) MeadJohnsons (4) Memori (2) Muffin (2) MyDeal (1) Nilai3 (1) Novel (3) Nuffnang (7) Nuri (5) OnAir (1) Panggung (1) Pekeliling (1) PINK (8) PotLuck (2) PPA1M (4) Pre Loved (1) Pregnant (28) PRU (2) Prudential (2) PTK (2) Puasa (68) Puisi (9) Putrajaya (32) Qaisara HB (3) Ramadhan (16) Resepi (37) Riadah (22) Rumah Peranginan Persekutuan (3) Sad Song (1) Saham Akhirat (5) Sales (5) SBPA (4) Seminar (5) Shabby Cottage (66) SimplySiti (3) SkullMate (1) Sogo (3) Solid Food (5) SSPN (3) Streamyx (3) Sustagen (4) TAG (5) Taman Raudhah (13) The Movie (21) Tips (2) Tupperware (2) UPKK (9) UPSR (3) Ustazah Pilihan (6) VAIO (2) Vantage (6) Villa Raudhah (47) Viral (2) watermark (1) Wishlist (2)

Yg Suka Bercerita

Sitting and Blinking Hello Kitty