Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Bakal Kediaman Baru

Semalam.. pi An-Nur.. selesema ngan batuk Fateh tak hilang2 lagi.. dah seminggu lebih..

Nasib baik tak ramai orang..

Lepas citer masalah Fateh.. dan Dr tengok rawatan2 dia sebelum ni.. bila Dr check paru2 dia.. so far takde bunyi.. batuk tak ketara sangat.. itupun aku bekalkan dia ngan inhaler utk kurangkan lelah.. kalau tak mahu teruk juga batuk dia tu.. bila Dr check tonsil, ada sedikit merah.. alhamdulillah nasib baik tak teruk.. pastu kami tanya pasal ada benjolan kecil kat belakang kepala dia.. Dr kata itu adalah infection daripada tonsil dia dulu.. lepas dah ok semua akan hilang sendiri.. tapi kalau tak hilang2 jugak.. itu cerita lain katanya lahh.. buat risau aku jelah Dr ni.. hopefully nothing serius..

Lepas ambik ubat selesema, batuk dan demam.. ubat demam tu ubat standby sebab yg sedia ada tarikh dah lama.. last sekali bulan sept kalau tak silap aku.. sebab ubat demam yg awal okt aku bekalkan kat taska.. penting tinggalkan ubat kat taska.. incase emergency demam mengejut.. pernah terjadi dulu masa waktu bekerja.. tetiba Fateh demam panas.. ubat pulak takde.. memang kalut lah..

Settle urusan.. kami terjah kuarters.. aku kan tak pernah tengok lagi rumah tu.. so semalam first time lah..

First impression tengok rumah tu.. pada aku alhamdulillah.. dengan family aku yang kecik ni.. bolehlah nak hidup.. walaupun berbeza banyak ngan rumah aku sekarang ni.. dan walaupun rumah tu bukannya kelayakan gred aku.. tapi aku bersyukur.. sekurang2nya rumah tu dekat ngan sekolah Amiera nanti..

Mula2 sampai rumah tu kalut gaklah.. bunyi air laju jer.. nasib baik air sinki jer.. ntah berapa hari air tu mengalir sejak kami daftar kat Syabas last week.. nayalah en hubby nak bayar nanti..

Tengok sana tengok sini.. so far aku puas hati lah.. elektrik pun dah ada.. ingatkan TNB nak ON kan letrik 1 Dis ni.. so, InsyaAllah blehlah nak mop sana mop sini this saturday..


ruang tamu..


dapur..


bilik utama.. kecik sikit.. camnalah anak beranak nak tidur dalam ni nanti.. bilik ke-2 dan ke-3 jauh dari bilik utama.. confirm2 Amiera tak mau tidur bilik berasingan..


bilik air.. besar gaklah..


bakal bilik Amiera..


bakal bilik Fateh..

Comments

kay dulu pon dok kuaters presint 14.. hehehe
| SUE | said…
dapur besar sungguh laaaa
Faina Arisya said…
k..

lor yeke.. ok tak duk situ?

iManja..

dapur tu boleh.. nak main masak2.. hehehe
dapur besar. i like!! ;)
Faina Arisya said…
ann..

dapur besar memang best.. pastu nak ngemas ya Allah.. lotih.. lantai konpom berminyak selalu..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah