Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Kisah Tragis @ OnDScene

Actually.. aku ni memang minat giler layan blog En. Sham (OnDScene) ni.. hari2 mesti aku tengok cerita latest dari dia.. aku kan suker citer2 bercorak animasi, misteri, siasatan ni.. so, OnDScene is my right place to know what is happen around us.. walaupun banyak berita hanya sekitar KL / Selangor tapi itu banyak mengajar aku tentang erti kehidupan dan kematian.. tapi tak insaf2 lagi ni weii.. apa ke hei (sleng perak skit)!!

Aku suker blog tu jugak sebab banyak gambar2 yg di snap oleh beliau sendiri semasa beliau berada di lokasi kejadian.. kadang2 ada yang terlalu dasyat.. tapi aku masih boleh nengoknya.. ada sesetengah orang memang tak leh tengok darah.. so, kalau gambar2 ekstrem tu uols jangan lah tengok.. kang pengsan.. susah aku ngan En. OnDScene tu.. dia dah mention awal2 tau dalam blog dia.. janganlah korang buat dek jerk.. tak pasal2 terbeliak mata korang.. turun naik darah tu nanti.. haru..

Dan baru tadi aku baca satu kisah yang amat tragis.. kisah sepasang suami isteri yang baru pergi kerja.. suami keje kat Al-Rajhi.. aku dah risau.. abang kandung aku pun keje situ gaks... sib baik nama lain..

Adoiii.. ini yang aku takut nak baca ni.. aku risau sangat ngan hubby aku tu.. travel gi keje naik motor.. tiap2 kali lepas dia hantar aku.. aku risau sangat dengan perjalanannya.. aku mesti doa byk kali dalam hati semoga Allah selamatkan setiap langkah dan perjalanannya.. waktu balik keje pun sama.. kalau tunggu dia lama sangat.. dah kul 6 lebih tak muncul2 aku dah mula risau... risau amat2.. nak2 pulak kalau time hujan lebat.. lagi aku risau.. lindungilah suamiku ya Allah..aminnn.. p/s : doakan untuk aku sekali yer..

Untuk Pn. Hayati (tak tahu nama sebenar lagi).. salam takziah dari aku atas apa yang menimpa diri puan.. saya turut bersedih dan bersimpati atas apa yg terjadi.. semoga puan tabah dalam mengharungi dugaan yang hebat ini.. Al-Fatihah untuk suami puan yang tersayang...

Uols nak tahu cerita lanjut leh layari laman blog En. Sham (ondscene.my)

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah