Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

ShopPINK & RED @ Sogo!

Haaaa... baca tajuk dulu.. itu matlamat kali ni aku terjah SOGO.. kalau tak jadi macam taun lepas.. main ambik jerk.. tup2 nak bayar.. haaa... ko!! nganga... hehehhe.. padan muka sendiri...

Semalam.. orang pi keje.. aku pi kerja gaks pe.. tapi keje cari baju & handbag.. keje yang paling best dalam hidup ni... SHOPPING!!!

Hujan masih renyai2.. kami bertolak dari rumah dalam kul 9.30 am.. hantar Fateh dulu.. tak mau bawak dia.. kesian kalau bawak budak2 kecik ni.. tak bernafas diorang karang kat Sogo tu.. nasib baik Fateh tak nangis.. kesian gak ninggalkan dia.. tapi nak wat camna.. ada misi kat KL ni.. hehehhehehe...

ni bukan orbs yer.. tapi hujan membasahi cermin kereta..
Dahlah hujan masih tak berenti.. jalan jem tak hengat punya.. redah sana redah jalan sini.. semata2 nak ngelak jem... fuhhh.. akhirnya sampai jua...

 kami ikut highway Mex terus ke Jalan Tun Razak.. kalau ikut Sg Besi memang jem giler..

pemandangan KL tatkala mendung melanda..

  
 perjalanan yang agak perlahan di lorong jalan Run Razak..

Kami park kat Maju Junction.. tempat yang tak berapa ramai orang.. cuma nak kena jalan sket ke Sogo.. tak kisahlah.. daripada tak dapat parking langsung kat Sogo.. kan.. kan.. kan.. dah lah sampai lewat.. confirm2 penuh!!

Sampai kat Sogo.. nasib baik tak beratur panjang.. boleh terus masuk jerk.. set ngan en hubby.. dia ke level atas utk survey baju2 lelaki.. aku ngan Amiera.. misi mencari handbag aku.. aku malas nak round banyak tempat.. nanti rambang mata.. aku cuma fokus ke area Bonia, Sembonia dan Carlo Rino.. tu pun dah pening.. tengok Bonia.. kalau berkenan pun.. mahal nak mampos!! kat Sembonia ada gaks.. cuma besar sangat lah pulaks.. masih tak memenuhi citarasa aku.. pi kat Carlo Rino (walhal nak beli brand ni sebenarnya.. macam2 alasan bagi.. hehehhe)... punyalah ramai yang berkerumun kat area sales 50% tu.. aku nak mencelah pun tak boleh.. pada asalnya aku nak cari color Merah.. tapi color Merah yang tengah sales tu agak kureng pada aku.. dan agak besar.. pusing punya pusing naik penat Amiera follow aku.. cari jugak satu design yg kawan alam siber aku dah beli.. huhuhuhu.. nan ado lah.. last2 nampak satu design ni.. cantik gaks.. harga pun cantik gaks.. mau pokai aku kali ni.. less 30% jerk.. pusing lagi2.. ada satu design ni.. tapi putih sangat lah pulaks.. (walhal hati dah meronta2 nak yang hat tadi.. hhuhuu)..

Dah tak tahu nak decide.. aku call en hubby.. suh dia turun utk bagi pendapat.. en hubby pun sokong design yg aku tunjuk tu.. hehehhehe.. harga yg display lebih rm300.. berpeluh2 gak ler kalau nak membayar ni.. tapi dah berkenan punya pasal.. ambik gak ler.. suh salesgirl tu ambik yang baru.. bila dah bagi.. dia tunjuk harga sebenar... ohhhh.. ok... kurang rm300.. sib baik.. mungkin harga yang dipaparkan bukannya less 30%..

Yang paling tak best kat Sogo ni masa nak beratur membayar.. punyalah panjang.. sambil aku beratur tu.. terserempak ngan sorang bos kat opis aku.. hehehhee.. dia pun kaki shopping kat Sogo.. dia ingat tak de orang yang kenal dia.. hehehhee... punyalah banyak dia memborong.. takpe aaaa.. gaji masyuk.. setakat aku yg hat kuli ni.. sedang2 jerlah.. huhuhuhu... bila dah lama sangat.. aku suh en hubby tunggu kat McD.. order apa yg patut.. settle aku membayar.. terus turun bawah.. lunch dulu.. nanti ada misi lain kat tingkat atas laks..

di ruangan pakaian kanak2.. ramai siot..

Habis lunch terus pi kat tingkat 4.. pakaian kanak2.. punyalah ramai.. aku nak start dari mana pun tak tau.. aku suh hubby ngan Amiera tunggu kat mana2 ruang yang kosong.. aku pi terjah sorang2.. kalau tak memang susah.. berhimpit2.. mula2 cari pakaian Ameira.. terjah kat Barbie.. kaut jerk mana yang sesuai dulu.. jumpa beberapa helai T-Shirt.. hat Seluar takde yang sesuai.. sambil2 tu aku jalan2 gak kat ruang lain.. kot2 jumpa baju Fateh.. pun takde yang berkenan.. pastu ajak diorang kat belah hujung kiri.. sebab kalau tahun lepas dan tahun2 sebelumnya.. memang banyak pakaian baby.. cari punya cari.. dah banyak yang berubah.. area kasut pun dah bertukar tempat.. cam biasa.. aku sorang2 pi cari.. tak jumpa jugak T-Shirt color Merah..apatah lagi seluar.. aku pun hairan awat tak banyak.. dan kebanyakannya size budak 3 tahun ke atas.. kaki dah letih ni..

Aku cari pulaks kasut budak2 ni.. bawak contoh2 yang ada.. tunjuk kat en hubby dan Amiera.. bila dah berkenan aku mintak saiz yang sesuai.. ada yang takde saiz.. frust tul lah.. sementara menunggu, aku suh en hubby cari T-Shirt fateh.. jumpa lah jugaks.. tapi harga tak hengat mahalnya.. kalau less pun mungkin 10% jerk.. Lepas dapat kasut.. cari pulaks seluar Fateh.. kami pergi pulak belah kanan.. aku tinggalkan diorang kat satu tempat.. cari punya cari.. rupa2nya side baby ngan kanak2 bawah 3 tahun banyak kat belah kanan tu.. ceh!! buat letih jerk aku mencari kat belah kiri.. ni lah padahnya tak bertanya kat staff situ.. tapi aku takut nak nanya.. muka masing2 muka tension.. huhuhuhu..

kat mana sudut.. penuh ngan orang..

Kat belah kanan tu banyak sangat pakaian budak2 bawah 3 tahun.. tapi mahal gak ler.. nak cari color Merah punya pasal.. sanggup!! habis mencari.. cari tempat beratur nak membayar laks.. cari yang bayaran cash!! cofirm tak ramai yang beratur.. sambil en hubby beratur.. aku round lagi tempat tadi.. tak puas hati sebab byk masa dihabiskan kat belah kiri.. jumpa Barbie area.. cantik2.. mungkin design baru.. less pun tak banyak.. berkenan ngan seluar panjang untuk Amiera.. cuma mahal sket dari yg kami ambik tadi.. en hubby pun setuju sebab lebih cantik dari jenama KikiLala..

Amiera malu2 bergambar ngan badut tu.. sempoi lah badut ni..

Sebelum bayar tu kena kira siap2.. takut over bajet.. hehehehhe... lepas bayar cepat2 kami ke Level 7 untuk redeem coupun.. RM10 untuk RM100 perbelanjaan.. berapa aku dapat?? hehehhe.. syhhh.. adalah.. lepaslah kalau nak beli 2 T-Shirt lelaki .. yang penting kurang sket dari tahun lepas.. huhuhuhu..

tak penuh sebakul.. hiks.. taun lepas melimpah2 kuar.. huhuhu..

Overall.. memang tak puas shopping kat sogo.. kalau boleh aku nak lama2 lagi.. hehehhehe.. tapi nak wat camna.. masa mencemburui.. pulus pun tak mengizinkan.. huhuhu.. pasni nak ke Jalan TAR pulaks.. misi mencari tudung Amiera..

Susah sungguh nak cari tudung kanak2 ni.. kalau ada yang cantik2 pun kena beli borong.. apa kes.. aku bukannya nak beli banyak2.. setiap kedai kat jalan TAR aku tanya.. jumpa pulaks.. berkenan.. tak leh kurang harga.. beli gak ler.. kaki dah lenguh2 jalan.. gigih jugaks mencari..  jumpa kedai Muaz Textile.. tudung2 memang murah.. tapi tudung kanak2 nya tak cantik lah.. tudung dewasa pun kena pandai mencari yg berkualiti..

Kami berehat di Maju Junction.. sebelum gerak pulang..
 
 time nak balik pun jem lagi.. aduiii.. KL?? bila masanya tak jem yer..

Oklah.. setakat tu jerk misi kami ke Sogo.. nak tau apa yang aku beli?? nanti aku wat n3 lain kay... tunggu..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah