Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Terjah ke One Baby World

Semangat giler aku hari Sabtu lepas.. lepas jerk program kat sekolah Amiera.. balik rumah rehat2 kejap.. bersihkan diri bagai.. gerak ke KL laks.. sasaran ke One Baby World.. tengah mega sales ni.. tu yang dok perabih duit kejenya.. hehehhee..

Sebelum nyopping.. kami singgah makan dulu kat medan makan Taman Melawati.. pekena Nasi Beriani Johor..pergh.. sedap gaklah.. memang famous kat kawasan tu.. tapi tak kena ngan selera aku sebab bila aku kunyah nasinya memang tak rasa nasi.. hehehhe.. aku agak kureng sket ngan nasi berderai ni.. kalau aku pekena nasi campur baru aku rasa puas makan kot.. orang kampung lah katakan..

Perut dah kenyang.. per laie.. nyopping lahhh.. One Baby World tak jauh pun dari kedai makan tu.. tapi Fateh wat perangai laks.. dia meragam jerk.. mungkin tak cukup tidur gamaknya..

Disebabkan terlalu excited nak pi.. sampai aku lupa nak snap pics gambar kedai dari luar.. so, kalau uols nak pi.. kedai tu belakang Giant Taman Permata.. tingkat 3.. atas Old Town White Coffee..

Masuk2 jerk.. dah ramai orang kat dalam kedai tu.. kedai tu takde lah besar mana.. macam2 barang ada.. pastu feeding bottle banyak yang dah habis..

Mula2 aku cari feeding bottle Avent dulu sebab member opis pun ada yang order.. jenuh dok belek sana belek sini.. cari yang sesuai dan ok.. pastu cari pulaks First Year punya.. tapi sold-out.. yang tinggal pun yg packing banyak2.. pastu pulaks baru aku cari sterilizer.. mula2 nak cari Little Bean.. ntah macam mana tetiba ada sorang mamat ni tengah deal ngan tokei kedai pasal sterilizer Little Bean ni.. aku pun dengarlah diskusi diorang.. tokei kedai tu jugak ada menunjukkan Snow Bear sterilizer.. dia suh mamat tu rasa kualiti plastik yang diguna.. mamat tu cam tak confident.. hehehhehe.. lawaklah.. last2 mamat tu bagi kat aku suh pegang.. sah.. memang Snow Bear lagi keras compare ngan Little Bean yang agak lembut.. mamat tu dah confius nak beli yang mana.. sambil2 tu dia snap pics utk MMS kat wife agaknya.. aku pun jadi tak keruan.. last2 aku panggil en hubby sambil suh Amiera layan Fateh main2 kat area yang ada mainan.. last2 en hubby decide suh beli Avent jerk.. tapi Avent takde less... huhuhu.. nak tak nak beli gaklah.. lepas bayar cepat2 kami bla.. Fateh dah meragam..

tak sah kalau tak beli botol Avent yg tengah sales ni..

hope boleh tahan lama lah gamaknya.. mahal ooo..

cubaan.. cubaan.. ok alhamdulillah.. senang urusan aku nak men-sterilize botol anak2..
Dah alang2 ke KL ni kan.. kami singgah sat kat Jusco Setiawangsa.. tempat budak2 AF9 wat aktiviti dulu2.. saja jalan2.. cuci mata.. sambil cuci tu ada gak yang dibeli.. hehehhehe...

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah