Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Jalan2 Malam Minggu

As salam.. morning semua.. sihat?? alhamdulillah... aku ngan family semuanya sihat alhamdulillah.. syukur ke hadrat Ilahi kerana masih diberi peluang untuk bernafas di alam fana ni..

Malam minggu baru2 ni..

Tujuan asal ke C4 nak pi beli kerusi kecil untuk Amiera coz dia akan berkampung kat opis aku ni sepanjang cuti sekolah.. (setengah hari jerk.. petang2 dia kena gi sekolah agama laks..) di samping tu nak gaks beli bekas besar nak simpan mainan2 Amiera ngan Fateh yg bersepah2..

Sampai sana.. terus terjah apa yg patut.. cari punya cari tak jumpa2 yg berkenan di hati.. yg ada pun yg biasa2 jerk.. takde tmpt sandar di belakang.. nak tak nak beli lah jugaks.. ada 3 color.. OREN, BIRU DAN PUTIH.. so, uols rasalah kan.. warna apa pilihan di hati?? partition aku ni sempit.. tak bleh letak kerusi besar2.. nanti ganggu laluan.. orang marah lah pulaks kan.. susahnya lah nak jaga hati orang2 ni kan.. karang ada gak yg mengata.. 'tak bleh ke hantar anak ke taska?? tak de orang nak jaga ke??' eiiiiii... nak jugak aku sound balik.. 'ko nak bayar duit taska anak aku?? tak pun ko jerlah yg jaga bleh??'.. suka hati aku lah.. ada aku kesah ko bawak anak ke tak??



Mula2 nak beli jerk bekas besar yg tengah sale.. kira murahlah.. aku tak hengat berapa muatannya.. tapi harga kalau tak silap aku RM24.90.. color yg ada ijo dan biru.. ambiklah 2 ketul.. dua2 color ijo.. sebab yg biru tak menarik.. pusing punya pusing.. jumpa yg very the colorfull punya bekas2.. immediately aku tukar.. ambik color PINK ngan BIRU.. kecik sket dari tadi harga RM29.90.. memang mahal.. tapi aku lebih suka pada color.. nak wat camna.. alah membeli lah katakan..

Masa jalan2 tu.. jumpalah kerusi makan budak2.. alah pattern macam kat kedai makan tu.. dolu2 nak beli yg kat Ikea punya.. memang cantik.. tapi tak terpergi2..  tu lah masalahnya.. nak beli yg berbrand2 tu mahal lah pulaks.. cam tak berbaloi jerk.. lagipun Fateh dah besar.. last2 ada depan mata beli jerlah.. kesian ngan Fateh.. kadang2 terpaksa suh dia makan kat bawah.. takut jatuh kalau makan kat kerusi biasa.. dah ada kerusi ni blehlah makan semeja.. harga RM25.00 seketul..

Lepas bayar.. ada ruang permainan kat luar c4.. ada game bowling (bola boling digantu ngan kelapa.. ), game angry bird (kasi baling itu angry bird.. terbalik dok pulaks.. patutnya kena baling musuh angry bird tu.. ba alif ba ya..).. dan game apa ntah namanya..

Amiera dapat lontar angry bird hat atas sekali tu.. dapatlah seketul cekelat.. masa baling boling.. tak kena sasaran.. masuk longkang daaaaa...

apa nama game ni eh??

Dalam kul 9.30 kalau tak silap.. game dah tutup.. pastu kami pi makan...

Ada adegan yg mencuit hati kami.. nanti aku story lagi yerk..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah