Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Jual Menjual

Hari ni sekolah kebangsaan Amiera ada aktiviti jualan2... so, semua murid dikehendaki bawa apa sahaja yang boleh di buat jualan dengan syarat barang2 yang dijual hanya bernilai di bawah RM1...

Bagus jugak idea cikgu2 ni.. nak bagi budak2 mudah faham tentang duit.. esp Amiera.. memang dia susah nak faham.. aku pun dah tak tau nak ajar camna.. bila aku ajar sket.. Amiera cepat mengeluh.. macam2 alasan.. tak tau lah.. itu lah ini lah.. last2 aku fedup nak ngajar dia..

So, semalam.. aku suh Amiera cari mainan2 kecik2.. dan semuanya soft toys.. ada teddy bear dan anak patung.. jumpalah dalam 6 soft toys..  lepas settle urusan rumah sket.. aku pi tolong dia tulis harga jualan kat kertas dan lekatkan pada soft toys.. gambar tak sempat aku nak snap sebab aku dah letih yg amat..

pic from google..

Pastu aku ajar dia sket.. berapa nilai duit yang perlu dipulangkan kalau ada orang yang nak beli.. pening dia.. hahhahahha...

Pagi tadi aku hulur sedikit duit untuk dia membeli hasil jualan kawan2.. aku nak tengok apa yg dibelinya..

Hmm.. tak sabar aku nak dengar ngomelan dia petang karang.. ada jerk ceritanya nanti.. samada aku kena marah atau dia yang akan kena marah... huhuuuu.. seronok gak gaduh2 mulut ngan anak2 ni.. ada jerk yg tak puas hatinya.. yg buat aku lagi terharu.. apa2 sahaja cerita or aktiviti di sekolah.. dia mesti nak cerita kat aku dulu.. huuhhuu.. adakah aku pendengar yang baik.. hiks.. maybe..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah