Jual Menjual

Hari ni sekolah kebangsaan Amiera ada aktiviti jualan2... so, semua murid dikehendaki bawa apa sahaja yang boleh di buat jualan dengan syarat barang2 yang dijual hanya bernilai di bawah RM1...

Bagus jugak idea cikgu2 ni.. nak bagi budak2 mudah faham tentang duit.. esp Amiera.. memang dia susah nak faham.. aku pun dah tak tau nak ajar camna.. bila aku ajar sket.. Amiera cepat mengeluh.. macam2 alasan.. tak tau lah.. itu lah ini lah.. last2 aku fedup nak ngajar dia..

So, semalam.. aku suh Amiera cari mainan2 kecik2.. dan semuanya soft toys.. ada teddy bear dan anak patung.. jumpalah dalam 6 soft toys..  lepas settle urusan rumah sket.. aku pi tolong dia tulis harga jualan kat kertas dan lekatkan pada soft toys.. gambar tak sempat aku nak snap sebab aku dah letih yg amat..

pic from google..

Pastu aku ajar dia sket.. berapa nilai duit yang perlu dipulangkan kalau ada orang yang nak beli.. pening dia.. hahhahahha...

Pagi tadi aku hulur sedikit duit untuk dia membeli hasil jualan kawan2.. aku nak tengok apa yg dibelinya..

Hmm.. tak sabar aku nak dengar ngomelan dia petang karang.. ada jerk ceritanya nanti.. samada aku kena marah atau dia yang akan kena marah... huhuuuu.. seronok gak gaduh2 mulut ngan anak2 ni.. ada jerk yg tak puas hatinya.. yg buat aku lagi terharu.. apa2 sahaja cerita or aktiviti di sekolah.. dia mesti nak cerita kat aku dulu.. huuhhuu.. adakah aku pendengar yang baik.. hiks.. maybe..


0 omelan:

Geng Kitty

Sangkut Paut

3D (1) 5S (3) Acacia (4) Aduan Rakyat (13) Aidijuma (1) Aku dan Dia (60) Amiera (268) Ana Muslim (2) Anniversary (10) Anugerah (11) Aqiqah (5) Ariani (3) Arissa (50) ASB (3) ASUS (1) Avatar (1) Award (6) Bajet (2) BBQ (2) Big Bad Wolf (3) Birthday (73) Biskut (2) Biz (3) Blogger (12) Car (1) Carlo Rino (6) Ceramah (3) CERT (1) ChurpChurp (2) CIC (12) Cloth Diaper (1) Contest (8) Cuepacs (1) Dari Dapur Mama (1) Denggi (1) Diaper Cake (1) Dinner (1) Drama (5) EKSA (1) Exam (2) Expo (2) Family Gathering (22) Fareeda (17) Fateh (192) Floria (1) Frozen (1) Gajet (1) Gift (10) Giveaway (1) Handbag (2) Handphone (4) Hari Raya (151) Hello Kitty (2) HFMD (1) Hobby (2) Holiday (115) Hot Air Balloon (4) Iftar (1) Impian (9) Info (31) Isu Semasa (9) JJCM (12) Juadah (111) Jurnal (4) kak Rose (8) Kecantikan (1) Kenduri (15) Kesihatan (2) Kuarters (11) Kuiz (2) Kursus (19) Lawak (2) Lazada (1) LIMA (1) Lovely Song (7) Luahan (3) MAFIST (5) Majalah (4) MasterChef (6) MeadJohnsons (4) Memori (3) Muffin (2) MyDeal (1) Nilai3 (1) Novel (3) Nuffnang (7) Nuri (5) OnAir (1) Panggung (1) Pekeliling (1) PINK (8) PotLuck (2) PPA1M (4) Pre Loved (1) Pregnant (28) PRU (2) Prudential (2) PTK (2) Puasa (69) Puisi (9) Putrajaya (32) Qaisara HB (3) Ramadhan (18) Resepi (37) Riadah (22) Rumah Peranginan Persekutuan (3) Sad Song (1) Saham Akhirat (5) Sales (5) SBPA (4) Sejarah (1) Seminar (5) Shabby Cottage (66) SimplySiti (3) SkullMate (1) Sogo (3) Solid Food (5) SSPN (3) Streamyx (3) Sustagen (4) TAG (5) Taman Raudhah (13) The Movie (21) Tips (2) Tupperware (2) UPKK (9) UPSR (3) Ustazah Pilihan (6) VAIO (2) Vantage (6) Villa Raudhah (47) Viral (2) watermark (1) Wishlist (2)

Yg Suka Bercerita

Sitting and Blinking Hello Kitty