Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Pizza Roti Jalapeno

Asyik2 Jalapeno... hehhehehehe.. selagi stok masih ada.. dan selagi ada resepi yang boleh dicampur ngan Jalapeno.. aku akan wat n3 pasal resepi2 ni ya.. jangan bosan ek.. layannnnnnnnnnnn....

Actually.. semalam... balik keje kan hujan jerk.. bila dah sampai awal.. blehlah aku prepare untuk juadah minum petang.. lagipun kalau takde urusan ke mana2.. biasanya aku akan buat minum petang.. takde makanan dapat air panas pun jadiklah..

So, otak berfikir nak masak apa utk minum petang.. nampak roti.. dah nak expired.. tetiba datang idea.. resepi2 aku pernah baca kat blog Izan dan Dela.. tapi bahan2 untuk buat tu takde lah pulaks.. camna ek.. hmmm.. kita wat cara lain.. ikut stok yg ada..

Bahan yang aku gunakan.. pics dari google..:-




roti semestinya Gardenia..

 daging burger keluaran Ramly


sosej tak ingat keluaran mana

 sos Spaghetti Kimball..

dan sedikit mentega (sapu kat roti) dan bawang (hiris nipis2 coz Amiera tak suka bawang.. konon2 tak nak bagi dia nampak.. hmmm.. nan ado.. nampak jugak dia..)..

Uols bleh tambah button mushroom, capsicum dan apa sahaja yg uols nak makan lah.. ikut selera masing2 ok..

Untuk pengetahuan uols yer.. microwave aku dah rosak.. so, aku terpaksa guna alternatif lain.. sosej dan daging burger kena masakkan dulu.. pastu baru bleh letak atas roti yang dah disapu ngan mentega dan sos spaghetti..

Akhir sekali.. aku bancuhkan sos Jalapeno bagi menggantikan cheese (tapi kalau ada cheese lagi umphhh!!).. dan taburkan atas roti tadi..

Kemudian aku just bakar roti atas pan.. pastu boleh ngap!!


Aku just buat 4 keping roti jerk.. aku ingat tak laku.. tapi licin.. en hubby siap komplen.. 'mama kamu kalau buat sedap buat sikit jerk..' hehhehehh.. Amiera siap request lain kali buat lagi..

So, mudah bukan nak memasak.. yg penting kreatif.. daaa.. selamat mencuba Pizza Roti Jalapeno..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah