Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Selamat Bersara..

Tahniah utk salah seorang bos kat sini yang akan bersara next-week.. beliau bersara pilihan.. mungkin ada perancangan lain.. bagus jugaks.. kalau aku pun.. kalau duit dah banyak.. baik aku bersara awal2.. tak larat dah rasanya nak ngadap pc hari2.. otak pun dah tepu..




Walaupun aku tak pernah kerja di bawah dia.. tapi cara dia berkomunikasi ngan staff bawahan.. memang terbaek!! langsung tak sombong.. murah dengan senyuman.. menegur dengan cara yang berhemah.. jarang lah aku dengar dia cakap.. i you.. i you.. mesti cakap.. saya you/nama staff.. sifat macam ni lah yang perlu ada pada seorang bos.. sejuk anak2 buah memandang.. seronok jerk nak pi kerja.. tapi kalau muka macam singa.. bukannya anak2 singa jer takut.. bapak singa pun takut!! huhuhuu..











Sebut pasal perkataan i you ni kan.. actually.. aku memang meluat sungguhlah kalau orang cakap macam tu.. lainlah kalau orang tu kaum lain.. aku boleh accept lagi.. tapi bila kaum sendiri cakap macam tu.. alahai.. tak bleh ke cakap saya awak / kata ganti nama.. kan manis dan sedap didengar.. nak2 pulaks.. bila satu level or terlebih beberapa level ngan aku ke kan cakap macam tu.. eiiiiiii.. geli geleman telinga aku.. rasa macam ada ulat tengah menari2 dalam telinga aku ni... huhuuuuhuhu.. so, budayakanlah Bahasa Kebangsaan kita ok!.. opssss... aku pun speaking london sudah.. takpe.. dalam blog jer... boleh kan.. uols tak kesah kan.. kan?? kan??


Dah.. dah.. dah melalut pulaks.. back to the story.. petang semalam ada majlis kecil2an anjuran kelab..

Macam biasalah kan.. doa2.. ucapan2.. bagi hadiah.. makan2..



Apa pun.. walaupun beliau tak pernah baca blog aku nei.. tapi aku tetap nak wish kat dia semoga sukses dalam apa jua bidang yang bakal diceburi..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah