Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Percutian Terakhir 2011

Salam semua..

Lama kan aku menyepi... sibuk siot.. selagi tak siap programming aku tu jangan harap lah aku nak ngadap blog ni.. hati tak tenang beb!

Dan hari ni... keje programming aku dah siap.. tunggu utk dapat fail baru.. maybe tahun depan... fuhhh.. cam lama jerk kan.. walhal tinggal beberapa hari jerk lagi menjelang tahun depan..

Sebut pasal akhir2 tahun ni.. uols yg keje gomen ni dah siap ke LNPT?? aku nak update kat HRMIS tu merangkak2.. buat kat rumah pun sama gaks.. slow nak mampos! nasib baik dah tinggal sket jerk yang nak kena update.. tup2 petang tadi error ler pulaks.. hope dah ok ni bleh aku submit esok....

SBPA pulaks camna?? dah sign ke?? uols pilih pencen berapa tahun?? aku totap 55.. dari dulu sampai sekarang.. tak pernah ubah.. cukuplah 55 tu.. tak larat aku nak keje lama2.. nak2 ngadap PC ni... walaupun tempoh nak sign SBPA tu sampai middle Jan ni.. aku dah sign siap2.. malas nak fikir banyak.. selagi ada atas meja aku tu.. selagi tu hidup aku tak tenang.. walaupun banyak orang yang mempertikaikan pasal SBPA ni.. termasuk aku sendiri.. tapi macam mana pun.. nak tak nak kena gaks pilih SBPA walaupun ketidakpuashatian tu ada..

Dah settle keje2 aku.. barulah lega sket kepala otak aku ni.. blehlah nak update blog kesayangan aku ni.. yer dak..


Berbalik pada percutian kami masa hari Krismas tempohari.. kami sebenarnya pergi ke Genting Highlands ya.. saja nak mengisi masa2 cuti.. kebetulan pulaks ajak abah aku.. dia tak pernah pergi.. molek sangatlah..


Dari rumah mak aku dalam pukul 9 lebih.. sampai ke stesen Cable Car dalam pukul 10 lebih kalau tak silap.. sekali tengok parking penuh beb.. ntah sampai tingkat berapa baru ada kosong..itupun memang terhad.. agaknya musim2 cuti sekolah ni dah ramai yg bermalam di GH..

dari bawah dah nampak kabus tebal..

Nak beli tiket pun kena beratur.. apatah lagi nak naik cable car.. berpusing2 sebelum dapat naik.. aduiiii.. letih nunggu.. kesian pulaks ngan abah aku.. sib baik dia larat lagi.. mungkin excited nak naik cable car gamaknya.. huhuhuu.. Fateh pun dah naik bosan.. nasib baik ada clown yg menyerikan keadaan..

see.. punyalah ramai beratur nak beli tiket..

nak naik cable car pun kena beratur panjang..

ooooooooooooo... letih dah berdiri tadi.. dapat duduk baru rasa lega...

wajah kesayangan hamba.. ala tomei.. tomei..

pemandangan yg cerah..


Sehari sebelum Krismas kan hujan sepanjang hari.. keesokannya.. cerah secerahnya.. tapi angin.. fuhhh.. kuat betul.. so, masa duk ada dalam cable car tu... gerun sungguh lah weiii... bila angin kuat jerk.. cable car stop.. bergoyang2 cable car tu.. adoiiii.. lagi seram rasanya dari naik kat Langkawi dulu.. non-stop aku beristigfar..

lama2 kabus makin tebal..



Sampai jerk kat Genting... ha ko.. ingatkan cerah.. tapi kabus tebal beb.. tak syok laa... dahlah sejuk gilos.. perut pun lapor.. pekena KFC dulu..

 eiii.. sejuk siot..

  
kat luar hotel..

Pastu jalan2 nak pi ke outdoor games.. tapi tak bleh nak join.. huhuuhu.. kabus masih tebal.. asyik melilau jerk kat indoor.. huhuuhuu.. just main game yg macam kat funfair tu sekejap.. tak bleh main semua.. ngabihkan duit sajork.. dalam kul 3 lebih kami balik.. dah boring sangat2..
 
awat tu Fateh..

anak2 aku ni.. kalau dapat kaki.. menonong jek lari laju2.. langsung tak ingat mama dan papa..

bila terserempak ngan clown.. terus Fateh patah balik.. hehehhehe.. tau takut..

Amiera buat muka.. huhuhu.. tension sebab tak bleh main outdoor game..

kat Menara GH yg ala2 kat Paris tu.. kononnyalah..

dpt bergambar ngan replika Transformer pun jadiklah yerk..

ada pertunjukan silap mata.. see.. ramai kan kat indoor..

jadiklah.. daripada tak dapat main apa pun..

bersungguh2 Amiera.. ni kalau bawak kereta betul2 ni.. ramai yg masuk hospital gamaknya..

Abah aku pun tak terkecuali.. bagi can dia happy..

ini budak nasib baik jer bleh main.. kalau tak mana boleh lor.. sudah busat!

Fateh baru bangun tidur terus nak main..
awww.. salah teknik ambik gambar lor.. 

main tembak2..

dlm cable car nak balik..
 
Walapun tak berapa nak best.. tapi kenangan tetap ada.. especially abah aku dan Fateh.. coz this is their first time gi GH..
kenangan kami bersama.. frame serta gambar price RM50.. mahalnyaa...

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah