Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Macam2 cerita..

Salam pagi Isnin..

Kisah aku ~ Sejuk sungguh lah weii kat opis ni.. sejak minggu lepas.. hujan non-stop.. duk kat rumah cuti2.. memang tak boleh buat keje banyak.. badan aku jadi beku.. sejuk.. kekurangan lemak dalam badan.. kalau boleh nak duk dalam selimut sepanjang masa.. sian aku kan..

Kisah Amiera ~ Pagi tadi pun renyai2.. risau aku kalau hujan ditengahari.. kesian kat Amiera.. harap2 tak lah.. minggu ni minggu exam.. jenuh nak suh Amiera hafal nama2 sahabat Nabi.. hari ni sekolah agama dia ada exam Sirah dan Bahasa Arab.. tang Sirah tu blehlah aku nolong dia menghafal.. ngan aku2 pun boleh ingat.. tapi bila subjek Bahasa Arab.. aku pening.. tak faham... arghhhh.. aku tak boleh nak hafal sekali.. hahhahahahah.. hope Amiera boleh jawab soalan dengan baik.. aminnnn...

Kisah Fateh ~ Fateh pulaks.. as usual sebelum aku gi keje.. aku akan cium dia dulu.. dahlah pagi tadi lewat (walhal hari2 lewat)..tup2.. aku rasa badan dia panas.. laaa... demam lah pulaks.. cepat2 aku sediakan ubat.. kesian Fateh.. ni samada demam selesema atau demam disebabkan benda lain.. sebab Jumaat lepas.. sakan dia makan chesdale sampai 4 keping.. ha ko.. sabtu dan ahad pagi tu jenuh dia menahan sakit perut.. tak pasal2 punggung dan anu merah2..

Kisah Blog ~ pagi2 bukak blog.. tengok statistik blog aku dah berubah.. sapa punya angkara ni weiiii.. awat statistik pageview blog aku dah jadi kosong balik.. grrrrrrrrrrrrrrr....

Kisah Kami ~ Sabtu baru2 ni.. semangat ok bangun awal pagi.. macam nak pi keje.. kalau tak tu.. lepas subuh sambung tido balik.. pemalas yg amat.. (cover ok.. tak cukup tidur 5 hari... hahhahahah.. poyos..)

Bangunkan Amiera memang senang.. dia pun bersiap2.. kebetulan Fateh pun bangun awal laks.. hmmm.. lagi senang keje aku.. Fateh pun tak menolak bila aku suh dia mandi.. alhamdulillah..



Kami keluar rumah 7.15 pagi.. sampai ke destinasi dah nak dekat kul 7.30.. cepat2 aku pi beratur.. sementara en hubby bawak anak2 pi kuar duit.. tengok dah ada orang beratur lebih awal dari aku... hmmm.. boleh tahan.. walhal pejabat tak bukak lagi.. beratur jerklah... pastu en hubby pulak beratur.. kami dapat no. 24 hingga 27.. oklah..

destinasi yg dituju..

Tunggu tak sampai setengah jam.. no giliran kami dipanggil.. selesai urusan pendaftaran.. tak sampai setengah jam kemudian.. pergi pulaks kaunter pembayaran.. then setengah jam kemudian.. kaunter serahan.. siap sudah.. alhamdulillah..

where we go?? hehhehe... rahsia..
(yg dah tau.. ontok2 yo)

Comments

syalinda johari said…
syoknyaa..ke manakah itew?
Faina Arisya said…
syalinda..

hhehehehe... tunggu...

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah