Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Holiday @ Genting ~ Indoor Theme Park

Salam pagi Khamis..

Esok warga2 Wilayah akan bercuti ok! yabedabeduuuuuuu.... so, lain2 warga sila duk ontok2 kat opis memasing ya... hehehhehehhe...

Meh aku nak sambung balik cerita kat genting tempohari.. kali ni di Indoor Theme Park pulaks.. apa yang menarik di sana??

Kat Indoor ni pun ada 3 jenis permainan.. kanak2, sekeluarga dan penuh aksi.. tapi takde banyak macam kat Outdoor..

Kat permainan kanak2 ada:-

1. Carousel
2. Ride de Paris (height:min 76cm, max 122cm)
3. Junior Bumper Car (height:min 76cm, max124cm)

nak naik escalator ke Indoor dari outdoor.. akan jumpa natang ni.. suka pulaks fateh nengoknya! hahahha..


Ride de Paris



Junior Bumper Car

  
si kakak pun dapat join menda alah ni.. tinggi kakak ngam2 jerk maximum..

Game carousel tak main pun sebab kat outdoor dah main.. sama jerk pun macam kat fun fair..

Bagi permainan sekeluarga pulaks ada:-

1. Reindeer Cruiser
2. Monorail
3. Rio Float
4. Mini Train

Reindeer Cruiser

tgh beratur nak naik Reindeer Cruiser..

  
serius aku ngeri siot naik ni.. rasa macam nak terjatuh jerk.. 

 Rio Float

macam2 jenis bentuk kapal diorang buat..

warna warni ngan cahaya.. dalam ni aku rasa selamat sket..


Mini Train

train ni penuh ngan loceng2.. rungsing pulaks bila budak2 bunyikan loceng tu..

Monorail tak sempat nak naik sebab kabus makin tebal di luar.. so, service diberhentikan buat sementara waktu..

Bagi permainan penuh aksi pulaks ada:-

1. Euro Express
2. Adult Bumper Car
3. 4D Motion Master
5. Flying Dragon

4D Motion Master

kakak dah ready nak layan aksi.. hehehhehe... aku pulaks.. bila cerita tu nampak scary jerk aku tutup mata... hehehheheh... penakut!

bagi game adult bumper car, hanya Amiera dan en hubby jerk yang main.. aku tunggu kat bawah jerk ngan Fateh sebab dia tidur.. so, aku jadi mcm peminta sedekah pulaks kat tepi jalan.. huhuhuhuhuu.. sib baik Fateh cepat sedar.. bangun2 jerk nak ice-cream.. grrrrrrr...

 Euro Express dan Flying Dragon memang tak naik sebab hat2 roller coaster laju2 ni mintak maaplah yer aku nak naik...

ok.. itu sajork aktiviti kami di indoor theme park.. 

on the way nak balik bilik.. sempat jugaks posing sana sini.. 



kaunter pun dah tutup..

posing sebelum balik..


bubai Genting.. kami akan datang beberapa tahun lagi... huhuhuu.. tunggu Fateh besar sket..

~the end~

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah