Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Holiday @ Genting ~ Theme Park Hotel

Assalamualaikum..

Sihat semua?? aku balik dari cuti2 haritu.. sakit2 badan.. sakit kepala.. demam selesema.. huhuhuhuhu.. sejuk punya penangan.. sebelum pergi bercuti pun memang dah selesema.. so, makin menjadi2 lah bila duk tempat2 sejuk ni..

Perancangan cuti ni dibuat seminggu sebelum nak pi.. hehehhe.. suka sangat plan last minute.. ni pun sebab aku baru tau yg semalam cuti sempena Thaipusam.. so, memandangkan cuti Maulidur Rasul tu bersambung ngan Thaipusam.. memang cantik sangat2 nak pi jalan2.. yerlah kan alang2 dah cuti lama ni.. blehlah bawak anak2 pi jalan2.. so, terus discuss ngan en hubby nak pi mana.. terus teringatkan Amiera.. bincang sambil survey.. terus decide ke genting.. harga hotel pun murah.. kebetulan masih ada bilik kosong.. terus aku booking untuk 3 hari 2 malam.. harga RM256 sajork.. bukan senang nak dapat stay kat tempat peranginan yg sejuk2 ni dapat harga murah dan dekat ngan taman tema..

Perancangan kali ni tak diketahui dek Amiera.. sajer nak kasi surprise kat dia.. kami cuma inform kat Amiera yg kami nak balik kampung umah sedara aku kat Pahang.. hehehehhe.. dia langsung tak perasan sebab masa aku packing baju tu dia takde.. huhuhuuu.. tau2 baju dia dah sumbat dalam beg..




On the way nak ke Genting Skyway tu.. Amiera nampak signboard Genting Highlands.. dia memang tak bajet yg kami nak ke sana.. cuma bila arah kami ke sana.. dia mungkin confuse.. tapi dia diam jerk.. bila aku tanya nak pergi tak Genting.. terus dia kata nak.. tapi aku still tak cakap lagi tujuan kami ke mana.. bila dia nampak jerk cabel car aka gondola.. terus dia menjerit2 seronok nak naik cable car..

ada pulak patung transformer kat kaunter tiket sky-way.. kaunter ni dah dipindahkan ke bawah.. kalau tak silap 2 tahun lepas masa kami pergi.. kaunter masih kat atas..

kakak ketakutan bila gondola dah bergerak.. hehehehe..

abaikan mata ku yg semakin lebam.. tunggu masa nak jadi kawan panda... ahahahhaha...

Genting.. here we come!!

Yg kelakarnya.. bila dah sampai genting... dia ingat esok kami akan teruskan perjalanan ke rumah sedara aku.. huhuhuhuhu... pastu aku cakap lah ngan dia.. ni lah rumah sedara mama.. hahahhahahah.. terus dia jerit... mama tipuuuuuuuuuu.... hehehhehehe... seronok sakan dia bila dapat stay lama kat genting..

Sampai di Genting.. jenuh nak cari hotel.. tak ingat jalan daa.. pusing sana sini.. naik turun escalator.. akhirnya sampai jua.. lor baru teringat.. kami pernah masuk dulu2.. caiiittt... buek ponek badan yo!

Theme Park Hotel.. memang sebelah taman tema luar.. in english.. Outdoor Theme Park.. kalau tak jumpa signboard theme park hotel.. cari jerk.. outdoor theme park..

corridor.. memang cantik dan kemas jerk..
 
Jom tengok suasana dalam bilik pulaks..

aku ambik Standard Room.. bilik yg sangat selesa, bersih dan cantik utk kami berempat..

siap ada sofa lagi..

ada tv, cerek letrik dan 2 gelas.. tapi no coffe.. no tea.. no sugar.. no creamer.. hahahhahaha.. pandai2lah pi boli.. sib baik aku dah bawak siap2 dari rumah..

dan kipas pun ada.. bila Amiera nak pasang jerk kipas.. terus aku jerit.. sejukkkkkkkkkkk... dia bolehlah.. terlompat sana sini.. mana tak panasnya.. aku yg keding ni ler kesejukan..

bilik air yg bersih.. syampoo 3 in 1 (body syampoo+syampoo+conditioning).. ada disediakan.. press jerk..

walaupun bilik air ni cantik.. tapi aku tetap takut nak mandi sorang2.. huhuhuu.. seram siottt ngan cerita ceriti pasal genting ni.. hehehhe..

kabinet baju.. ada peti besi.. nice right?

pemandangan dari luar hotel.. outdoor theme park!! wallaaaaaaaaaa... syiok oooo... sib baik diorang bagi hat yg mengadap theme park.. kalau mengadap hutan... fuhhhh.. serammmm...

budak tecik yg berangan2 nak main.. suke le tu..

Ok ya.. pakej hotel ni kalau tak silap aku memang takde breakfast.. bagus jugaks kan.. kalau tak mungkin lagi mahal..

Oklah.. nanti aku sambung esok ya aktiviti petang kami di sekitar genting.. see ya..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah