Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Santai @ Dataran Nilai

Salam..

Sabtu lepas..  kami balik jenguk mak aku.. yerlah nak tahu gaks keadaan mak aku.. dah kurang ke tak sakitnya... dahlah minggu lepas kami tak balik.. so, minggu ni jerk kami boleh balik.. tahun baru cina nak ke Ipoh pulaks..

Alang2 kami dah ada kat rumah mak aku.. si Amiera pulaks.. tak habis2 sebut bosan.. bosan.. bosan.. mana tak bosannya.. bila nak main ngan Fateh jerk.. pastu kucing pun nak join sekali.. hahhahaha.. melompat2 Amiera takutkan kucing.. so, nak tak nak duk diam2 kat sofa.. huhuhuuu... so, kami pi jalan2 sekitar Dataran Nilai.. nak tau gaks apa yg ada di situ..

Sampai jerk.. dari jauh dah nampak tempat permainan.. memang sesuai sangat2 utk budak2.. kawasan lapang kat dataran tu memang sesuai jugaks utk aktiviti riadah bersama keluarga dihujung minggu..

Kat situ jugaks ada jualan2 seperti baju, tudung, mainan.. tapi time tu tak banyak pulaks gerai yg bukak.. yg paling laku gerai makanan.. macam2 makanan dan minuman dijual.. tapi tak semestinya kita pergi beriadah di dataran ni wajib membeli kan.. so, kalau nak berjimat blehlah bawak bekal siap2.. makan beramai2 sambil mengirup udara malam.. tapi kena hati2lah sebab banyak gak burung berterbangan..

Hat permainan gergasi ni.. budak2 kan suka.. tapi nak masuk bukannya free ok.. kena bayar rm5 setiap kanak2.. tak kira kecik mahupun besar..

kelihatan restoran Nasi Arab di sebelah dataran.. 


  
anak2 aku dah tak sabar nak main..

tak sampai beberapa minit.. tudung pun ntah ke mana.. hover akak ni tau.. main tak hengat! ngalahkan budak2 kecik..

si adik tak kurang hebatnya.. ligattttttt.. tak padan ngan kecik.. memanjat dari luar.. seboleh2nya nak masuk melalui tingkap..

hilang rasa bosan ler tu..

dah nak kul 10.. balik.. balik.. balik...

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah