Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Akaun Tabung Haji Fateh

Hari ni.. pagi2 aku dah ngadap TH.. ehehhe.. dah lama niat nak buka akaun TH Fateh..

Alhamdulillah.. tercapai juga hasrat aku.. sambil2 tu aku tanya gak ler staff kat situ.. katanya kalau nak daftar thn ni utk pi Haji.. dijangka dapat pi tahun 2032.. mak aiii.. lamo eh.. tapi tu bergantung kepada queue.. mungkin ada diantara yang telah berdaftar tak dapat pergi ke.. meninggal ke.. so, mungkin tempoh yang lama tu dapat dipendekkan lagi.. minimum dalam akaun perlu ada RM1300 yer tuan2 puan2 dan ianya akan dibekukan untuk pengeluaran..



So, boleh lah plan nak daftar sekali ngan anak2.. boleh pi sama2.. mesti seronok.. semoga Allah panjangkan usia aku dan hubby supaya dapat bersama2 pi Haji dengan anak2.. Aminnnn...

On the way back ke opis.. aku nampak sorang pakcik ni.. tak tahulah bangsa apa.. aku jadi sebak bila tengok pakcik tu sarapan sambil berdiri (makan kuih sambil pegang teh tarik bungkus) di tepi jalan raya dengan memegang penyapu.. argghhh.. sedih siot.. tetiba teringat mak ayah kat umah...

Syukur ya Allah atas kurniaan-Mu yang tak terhingga pada kami sekeluarga..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah