Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Fogging

Semalam... kalau tak silap.. kul 9 lebih.. masa tu aku tengah tengok ABPH..

Tiba2.. bunyi kuat kat luar.. dalam hati ni... mmm.. fogging.. hubby pun cepat2 turun pi tengok.. ye lah kan.. tuan pengerusi.. takkan dok wat tak tau jer..

Actually.. apa yang aku dengar dari hubby aku.. dah ada jiran yang kena denggi ni.. sebab tu Jabatan Kesihatan wat fogging ni.. memandangkan fogging ni free.. so, hubby pun mohon wat fogging kat umah kami sekali.. staff tu pun bagitahu.. kalau ada permintaan baru diorang masuk rumah.. kalau tak diorang sembur luar jer..

Masa tu aku tak tau.. relax jer lah ngan anak2.. sambil nengok TV, sambil gosok baju, sambil tidurkan Fateh.. see.. 3 in 1.. semua nak wat.. hehehe... tiba2 hubby suh aku kunci pintu.. katanya orang fogging nak masuk umah.. erk.. standby.. standby..

Bila dengarnya bunyi yang kuat dalam rumah.. cepat2 aku tutup telinga Fateh yang tengah lalok hisap susu (dalam proses nak tido).. Amiera plak.. kecut perut.. bunyinya menggerunkan.. tak sampai 5 minit.. selesai...

Kalau aku tahu awal2 lagi diorang nak sembur.. lebih baik diorang sembur satu rumah termasuk bilik aku tu.. biar mati semua nyamuk2 dan spesies serangga yang lain...

Risaulah pasal demam denggi ni.. orang dewasa pun leh maut.. ini kan pulaks kanak2.. eiii.. mintak dijauhkan laaa...

Rakan2 blogger setaman ngan aku.... marilah kita bersama2 membersihkan kawasan rumah dan sekitarnya..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah