Fogging

Semalam... kalau tak silap.. kul 9 lebih.. masa tu aku tengah tengok ABPH..

Tiba2.. bunyi kuat kat luar.. dalam hati ni... mmm.. fogging.. hubby pun cepat2 turun pi tengok.. ye lah kan.. tuan pengerusi.. takkan dok wat tak tau jer..

Actually.. apa yang aku dengar dari hubby aku.. dah ada jiran yang kena denggi ni.. sebab tu Jabatan Kesihatan wat fogging ni.. memandangkan fogging ni free.. so, hubby pun mohon wat fogging kat umah kami sekali.. staff tu pun bagitahu.. kalau ada permintaan baru diorang masuk rumah.. kalau tak diorang sembur luar jer..

Masa tu aku tak tau.. relax jer lah ngan anak2.. sambil nengok TV, sambil gosok baju, sambil tidurkan Fateh.. see.. 3 in 1.. semua nak wat.. hehehe... tiba2 hubby suh aku kunci pintu.. katanya orang fogging nak masuk umah.. erk.. standby.. standby..

Bila dengarnya bunyi yang kuat dalam rumah.. cepat2 aku tutup telinga Fateh yang tengah lalok hisap susu (dalam proses nak tido).. Amiera plak.. kecut perut.. bunyinya menggerunkan.. tak sampai 5 minit.. selesai...

Kalau aku tahu awal2 lagi diorang nak sembur.. lebih baik diorang sembur satu rumah termasuk bilik aku tu.. biar mati semua nyamuk2 dan spesies serangga yang lain...

Risaulah pasal demam denggi ni.. orang dewasa pun leh maut.. ini kan pulaks kanak2.. eiii.. mintak dijauhkan laaa...

Rakan2 blogger setaman ngan aku.... marilah kita bersama2 membersihkan kawasan rumah dan sekitarnya..


0 omelan:

Geng Kitty

Sangkut Paut

3D (1) 5S (3) Acacia (4) Aduan Rakyat (13) Aidijuma (1) Aku dan Dia (60) Amiera (268) Ana Muslim (2) Anniversary (10) Anugerah (11) Aqiqah (5) Ariani (3) Arissa (49) ASB (3) ASUS (1) Avatar (1) Award (6) Bajet (2) BBQ (2) Big Bad Wolf (3) Birthday (72) Biskut (1) Biz (3) Blogger (12) Car (1) Carlo Rino (6) Ceramah (3) CERT (1) ChurpChurp (2) CIC (12) Cloth Diaper (1) Contest (8) Cuepacs (1) Dari Dapur Mama (1) Denggi (1) Diaper Cake (1) Dinner (1) Drama (5) EKSA (1) Exam (2) Expo (2) Family Gathering (22) Fareeda (17) Fateh (192) Floria (1) Frozen (1) Gajet (1) Gift (10) Giveaway (1) Handbag (2) Handphone (4) Hari Raya (148) Hello Kitty (2) HFMD (1) Hobby (2) Holiday (114) Hot Air Balloon (4) Iftar (1) Impian (9) Info (31) Isu Semasa (9) JJCM (12) Juadah (111) Jurnal (4) kak Rose (8) Kecantikan (1) Kenduri (15) Kesihatan (2) Kuarters (11) Kuiz (2) Kursus (19) Lawak (2) Lazada (1) Lovely Song (7) Luahan (2) MAFIST (5) Majalah (4) MasterChef (6) MeadJohnsons (4) Memori (2) Muffin (2) MyDeal (1) Nilai3 (1) Novel (3) Nuffnang (7) Nuri (5) OnAir (1) Panggung (1) Pekeliling (1) PINK (8) PotLuck (2) PPA1M (4) Pre Loved (1) Pregnant (28) PRU (2) Prudential (2) PTK (2) Puasa (68) Puisi (9) Putrajaya (32) Qaisara HB (3) Ramadhan (16) Resepi (37) Riadah (22) Rumah Peranginan Persekutuan (3) Sad Song (1) Saham Akhirat (5) Sales (5) SBPA (4) Seminar (5) Shabby Cottage (66) SimplySiti (3) SkullMate (1) Sogo (3) Solid Food (5) SSPN (3) Streamyx (3) Sustagen (4) TAG (5) Taman Raudhah (13) The Movie (21) Tips (2) Tupperware (2) UPKK (9) UPSR (3) Ustazah Pilihan (6) VAIO (2) Vantage (6) Villa Raudhah (47) Viral (2) watermark (1) Wishlist (2)

Yg Suka Bercerita

Sitting and Blinking Hello Kitty