Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

5 hari kuarantin

Minggu lepas kan cuti sekolah.. sekolah agama pun cuti gaks..

So, Amiera aku angkut sekali pergi opis.. memandangkan masuk sekolah nanti dia ada Exam Linus.. so, hari2 aku suh dia buat latih tubi.. kalau BM tu ok lagi.. tapi dia malas nak menulis panjang2.. tang Math tu punyalah susah aku nak bagi dia faham.. soalan2 tu pulaks.. berayat2 bagai.. naik pening Amiera.. kalau setakat simple2 tu dia bolehlah nak buat..

Tapi kalau subjek yang bukan Linus macam Sains dia memang suker.. tak yah suruh2 dia buat sendiri.. tang Agama.. aku kena bacakan arahan bagi pihak dia.. baru dia boleh buat.. tapi Bahasa Arab.. aku surrender.. nak baca arahan bolehlah.. tapi satu apa pun aku tak faham.. kui..kui..kui.. camna nak ajar anak camni.. mama dia pun tak lepas.. huhuhu..

Bila dah sampai tahap bosan dia.. dia akan buat sesuatu yang memang menguji kesabaran aku.. dahlah aku kat opis ni tengah pening dok memikirkan coding.. ada jer peel dia nak buat aku marah.. lagi aku tegur.. lagi dia buat.. aittt.. memang nak kena ni.. boleh dia wat ala2 siul.. tak reti pulak aku nak mengajuknya.. jadi bingit telinga aku.. takleh fokus nak kerja.. pastu dia langgarnya kerusi kat meja aku.. dilanggarnya kerusi kat kabinet.. adoiiiii.. poning aku!!

Dan Jumaat lepas dan hari terakhir Amiera kat opis.. boleh dia conteng meja budak opis.. memang kena lah jawabnya.. pastu pulaks.. dah siap2 nak balik.. aku terperasan meja belakang ada air yang bertakung.. sah memang keje Amiera.. adoiiiii.. siap ko!! tak pasal2 jadi tukang lap hari ni... hah! buat lagi..

Walaupun macam2 dia buat.. at least.. ada something yang dibuat.. latih tubi.. kalau aku hantar ke taska.. ntah apa lah dibuatnya..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah