Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Akhir Cuti Raya

Memandangkan penat semalam.. kami tak patah balik ke Putrajaya lepas hantar mak aku.. kami decide.. tidur lagi semalam... esoknya plan nak singgah pasar pagi kat Salak.. dah lama tak pi sana...

Lepas bersiap.. kami ke pasar salak.. ramai yg tak berniaga.. kami beli barang2 dapur yg dah kekeringan.. itupun tak banyak yg dapat..

Pastu pi sat ke Maidin berdekatan.. singgah makan sat kat kedai mamak.. baru pulang balik ke Putrajaya..




En hubby pulak tak berapa sihat.. lepas makan ubat.. tidur untuk hilangkan rasa sakit kepala.. so, aku sorang2 lah bersilat kat dapur.. bab bersih2kan barang2 basah yg dibeli tadi memang makan masa.. hampir sejam aku bersihkan.. pastu nak layan Fateh yg gaduh ngan Amiera.. macam2 hal.. siap bersih2.. aku terus masak utk petang.. bukan masak utk tengahari ok.. tak sempat lah hai... menu.. sambal udang petai, sayur tauge kasar dan ayam goreng..

Dalam kul 4 en hubby bangun.. walaupun masih tak hilang sakitnya.. tapi en hubby gagahkan diri jugak tolong aku settle kan barang2 yg belum di kemas.. lipat2 kain.. kalau harapkan aku sorang2.. confirm2 aku EL hari ni.. huhuhuhuhu...

Malam.. keje aku ngadap pakaian untuk di iron.. huhuuu.. keje paling membosankan...

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah