Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Hari Raya Keempat 2011

Sunyi jerk Putrajaya...

Masing2 masih ada di kampung halaman.. yg penting motor en hubby dan rumah kami dalam keadaan selamat...

Lepas kemas2 sket baju2 dan cuci apa2 yg patut... kami gerak pulang ke rumah mak aku kat N.S.. dekat sesangat.. tak sampai pun sejam..

posing dulu ok.. senyum kat kamera jerk..



Tapi sebelum ke rumah mak aku.. on the way tu.. kami singgah sat kat rumah kawan baik aku masa sekolah rendah.. aku nak sangat jumpa mak dia.. sebab mak dia baik.. dulu2 kalau sekolah ada aktiviti petang.. aku tumpang rumah dia.. mandi dan makan kat rumah dia.. aku masih ingat sampai sekarang.. yerlah kan.. rumah dia dekat ngan sekolah.. rumah arwah nenek aku dulu jauh.. kalau jalan kaki mahu sejam gaks baru sampai..

Ingatkan nak singgah rumah makcik aku kat taman sebelah.. tapi aku msg tak dapat.. call pulaks network failure.. tanpa lengah.. en hubby pecut ke Nilai.. tukar tayar... huhuhuu.. risau oooo kalau tayar dah botak.. sepanjang perjalanan kami semalam pun aku risau sangat2..

bukti tukar tayar... hahahhahahha....

On the way ke Nilai tu.. pak sedara call.. rupa2nya mak sedara aku ada.. so, planning.. lepas tukar tayar kami akan ke rumah mak sedara aku dulu...

Sambil nunggu pekerja tu tukar tayar.. aku ajak Amiera temankan aku ke Hong Leong bank.. nak pi settlekan bayaran interest sebab lewat bayar kereta tiap2 bulan.. rasanya dah setahun lebih tak bayar.. yerlah kan.. nak nunggu gaji gomen.. memang tak sempatlah.. due 14hb tiap2 bulan.. mana sempat.. sib baik tak banyak.. tak sampai pun rm30..

Sampai rumah makcik aku.. pekena nasi impit ngan kari ayam.. ni lah juadah makcik aku kalau rendang semua bagai dah habis.. hehheheh.. sedap memang lah sedap.. tapi podeh!! sambil2 tu calling2 mak aku suh bersiap.. pasni nak pi rumah adik aku kat seremban..

Adik aku masak mee kari.. tiap2 tahun mee kari... bila mau tukar resepi??

ngan sepupu dan dua pupu..


Habis beraya baru pulang semula rumah mak aku... huhuhuu.. esoknya nak sambung jalan lagi..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah