Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

8 Sekawan

N3 takde kaitan dengan mana2 buku cerita..

Bila aku taip perkataan '8 Sekawan' kat tajuk tu.. aku teringat ngan buku cerita peberet aku masa sekolah rendah.. tapi tajuknya 5 Sekawan.. korang pernah baca tak?? best kan..

Berbalik pada topik..

Actually.. aku nak cerita pasal 8 sekawan.. yang baru dilahirkan ke dunia ini.. yg bakal menempuh cabaran hidup yg sebenar... mereka ni tersangatlah comelnya.. macam2 color ada.. kalau dah besar ni lagi meriah lah rumah mak aku tu.. hmmmm.. pasni makin susah lah mak aku nak keluar rumah.. sayang sesangat ngan 8 sekawan ni..

Nak tau sapa 8 sekawan ni?? mesti uols boleh agak kan..


Fateh lah orang yg paling suka sekali.. Amiera takut ngan kucing.. dia bleh nanges kalau kami sakat dia..

ibu2 kepada 8 sekawan.. hat bertompok tu garang.. bila Fateh rapat semacam jerk.. dia akan menyembur.. nasib baik Fateh tak kena cakar.. 

ini anak si Tompok.. comel kan.. colorfull.. ntah sapalah 'bapak' dia..

ini anak si Aning aka kucing kuning.. semuanya sama color ngan mak dia..

pics ni Fateh yg snap.. anak teruna aku sorang ni dah terror.. suka sangat main kamera aku..

Walaupun kucing2 ni comel.. tapi aku tak berminat nak membelanya... sebab aku alergik ngan bulu kucing.. nanti aku bersin non-stop.. pastu aku tak suka bau taik kucing.. sebab hidung aku very alert.. haishhh.. byk songeh aku ni kan..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah