Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Amukan Pocong..

Wuuuuuuuuuuuu... wuuuuuuuuuuuuuuu... wuuuuuuuuuuuuuuuuuuu... hehehehhe... serammmmmmmm...

Cerita baru kat TV3.. setiap hari Khamis pukul 10 malam..

 jumpa gambar kat warisanchanteq.com dan kredit to tv3.com.my


Sebelum ni cerita Santau Merasuk.. not bad gaks cerita dia.. tapi takdelah seram sangat..

Then start minggu lepas cerita Amukan Pocong laks.. gazette memang seram.. kadang2 cerita melayu ni.. hmmm.. takdelah seram mana kan..

Tapi semalam..



agak keseraman jugaks ler.. hehehhe.. nak2 pulaks bila aksi bertemu hantu tu.. ada 2 hantu dalam cerita ni.. satu hantu pocong.. satu lagi hantu bungkus.. bungkus dek plastik dan diikat ngan tali kalau tak silap aku..

dua-dua menyeramkan.. jumpa gambar kat cthoney.blogspot.com

Nasib baik Amiera dah tidur.. penat sangat lah tu.. bersemangat bila aku kata jap lagi citer hantu.. tahu2 sebelum kul 10 dah terbaring depan tv.. hehehhehe.. kalau Amiera tengok cerita ni.. confirm riuh rumah aku.. kat tangan dia mesti ada satu bantal kusyen.. kalau ada sound effect yg menggerunkan dia dah standby nak tutup muka.. pastu boleh pulaks ngintai2 di tepi bantal.. huhuuuuu... kalau dia tak sempat nak tutup mata.. mesti dia menjerit.. macam dia pulaks yang berlakon dalam drama tu.. aduillaaa... sakit jiwa mak ko ni tau.. tak bleh dah nak feeling2 takut tengok citer seram..

Cerita ni banyak pengajaran sebenarnya.. dan cerita ni menarik sebab ada kaitan dengan kisah silam si Pocong... hehehhehe.. nama pun Amukan Pocong kan..

So, sapa2 yg berkategori macam aku ni blehlah layan cerita tu yer.. memang seram.. dan kalau dah awal2 tau memang jenis penakut nak tengok.. toksah lah yer.. kang tak pasal2 pengsan.. lemah jantung!! aku jugaks yang susah nak jawab nanti..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah