Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Aku sebatang payung

Aittttt... kisah payung lagi?? kisah ni Isnin lepas.. tapi aku nak cerita gaks pasal payung kesayangan aku tu dalam blog ni sebab since Isnin aku tak boleh nak post apa2 n3 kat blog.. khabarnya orang2 network tengah test firewall..

Ingat tak n3 aku pasal payung Strawberry.. tak ingat klik sini.. dalam n3 tu aku ada sebut pasal 'Aku Sebatang Payung'..

Dan tak semena2.. beberapa minggu kemudian.. payung kesayangan aku tu leh baca n3 tu kalau tak ingat telah dicuri orang..

Dan yang terkini.. Isnin baru2 ni.. Inilah kisah sebenar 'Aku Sebatang Payung'



Pagi Isnin tu hari hujan..

Lepas hantar Amiera.. Aku suruh Amiera bawak payung dia sendiri ke sekolah incase tengahari tu masih hujan.. takdelah dia kebasahan lagi..

Dan aku terpaksalah bawak payung lama stok kat rumah.. payung Bonuslink.. payung Strawberi aku letak kat opis ganti payung Vantage yg hilang tu.. pemegang dia pun dah melekat2.. ewwwwwww... terpaksalah aku pegang tangkai besi..

Sedang aku berdiri dalam kehujanan sambil menunggu abang driver datang.. tiba2 baek punya hensem mamat Bangla/Pakistan datang arah kawasan aku berdiri.. nak tau apa yang menarik perhatian aku???

Dengan bajet hensem ala2 pelakon Bollywood ngalahkan Shah Rukh Khan dan pelakon pujaan Arjun Rampal (sib baik ko putih!).. tapi bajet macho ko tu dah hilang seri lah bro.. ko pakai payung vantage!! apa kes??

Aku perhati jerk payung tu... ohhh!! kusam sudah!! berlumpur sana sini.. ni kena hujan ke kena lumpur?? aku pandang mamat tu dengan perasaan penuh geram... rasa nak tenyeh2 jerk muka dia..

Dengan beraninya aku pergi kat mamat tu.. pedulik apa aku!! nekad nak tanya kat dia..

Bermulalah edisi speaking london aku yang berterabur ngan mamat bajet hensem tu!!

Bila aku tanya kat mana dia jumpa payung tu.. katanya dalam bilik dia.. 'ohhhh.. so sweetttttt.. so romanticcc... ewwwwwwww... wei!! puteri mana pulaks yang beli payung tu kat kedai Vantage pastu letak kat dalam bilik ko!'

Lepas tu boleh pulaks dia tunjuk pemegang payung tu kat aku!! luluhnya hati aku tengok pemegang payung tu.. nan ado!! yilek pocik!! mamat tu cuma pegang tangkai jerk!

Arghhhh... takkan aku nak ambik balik payung tu.. dah hancus!!

Aura aku kuat kata itu adalah payung aku yang hilang tu.. sebabnya.. selama aku nunggu bas tak pernah aku tengok mana2 mamat Bangla/Pakistan pakai payung Vantage ni.. diorang tau ke kedai Vantage tu kat mana.. diorang tau ke tu payung 'special'??..  sejak hilang baru nampak ada orang pakai..huh!!

Aku lepaskan kau wahai payung yang malang ke tangan mamat Bangla/Pakistan yang stupid.. idiot.. thief!! Moga kau abadi dengan mereka2 yang hina tu!! datang sini bukannya nak bekerja!! nak melaram ngan payung orang.. bajet artis bollywood konon... hattttuuuuuuiiiiiittttttttttttt!!!!

Inilah kesudahan 'Aku Sebatang Payung'..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah