Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Cuti2 Malaysia ~ Bagan Lalang

Aktiviti yang dirancang last minute ni masa awal Disember aritu.. Alang2 kena bangun awal.. so, planlah pergi ke sesuatu tempat utk jalan2.. tempat yg agak dekat adalah di pantai Bagan Lalang.. beriadah sambil menghirup udara laut..

Pagi tu kami ke sekolah agama Amiera.. nak pi ambik report card.. tapi aku tak ikut pun.. en hubby jerk pi ngadap guru kelas Amiera, Ustazah Sufiya.. aku just tunggu dalam kereta.. lagipun result dah tau.. tu yang aku maleh.. hehehhe.. kalau tak tu.. akulah orang yg bersungguh2 nak tau.. yerlah.. penat lelah ngajar Amiera.. mestilah tak sabar2 nak tau kan.. ngalahkan anak eh.. over i kan??

Lepas tu kami terus ke Bagan Lalang.. perjalanan yg makan masa hampir sejam setengah.. jem kat Sepang..

Kami sampai dah nak dekat kul 1.. mana tidaknya.. singgah sana singgah sini.. mana nak cepat sampainya.. tup2.. air laut surut daaaaaaa... caitttt... nak kena tunggu lagi 4 jam air laut naik balik.. perghhh!!

alolololo.. adikkk.. posing maut nampak!

  
alang2 dah sampai sini.. kasi diorang main pasir dulu..

en hubby bawak anak2 ke kawasan pantai yg dah surut airnya..

kelihatan anak2 ketam.. kalau nampak dek Amiera ni confirm dia menjerit ketakutan..

Tak lama lepas tu hujan turun.. terpaksa kami memerap dalam kereta dulu.. bila hujan dah reda.. dan air laut pun naik balik.. kasi can kat anak2 mandi.. cian diorang.. kepingin nak mandi laut..

muka toya jerk.. ntah apa yg ditakutkan agaknya..

tengok si tecik! hover tau..

Fateh ni memang berani.. boleh dia jalan sorang2 nak ke tengah.. memang tak boleh leka sket ngan budak tecik ni..

dah kuar dah ultraman dia.. raksasa laut takde lah dik nak ajak lawan..

bila kakak dah seronok dapat air.. 

kelihatan dari jauh.. student U tengah buat aktiviti.. 

tak sampai sejam anak2 mandi.. hari dah nak hujan balik.. so, bergegas suh diorang naik.. tak pasal2 demam..

Amiera tak puas hati sebab sekejap sangat mandi.. tapi aku dah janji ngan dia.. lagi seminggu bleh mandi kolam ngan laut lama2.. sebab aku ada bengkel.. so, ke PD kiter ya.. tunggu n3 selanjutnya ya.. see ya...

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah