Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Cuti2 Malaysia : Rumah Peranginan Persekutuan Fraser Hill

Assalamualaikum...

Alhamdulillah... masih dipanjangkan umur utk mencoretkan catatan kehidupan kami di blog kesayangan aku ini..

Percutian singkat kami di Fraser Hill meninggalkan memori indah buat kami sekeluarga.. buat pertama kalinya kami sendiri ke Fraser Hill yang melalui jalan yang sungguh mencabar.. sebelum ni kami pergi coz ada family gathering.. kami bertolak agak lewat... ikut highway PLUS masuk ke tol Bukit Beruntung... sampai situ dah blur... ngeh3.. takde signboard.. tanya kat orang kat situ... sib baik... jalan punya jalan... haiiiii... tak sampai2 nak ke Kuala Kubu Baru... yer tak yer jalan yg kami lalu.. lain macam jerk.. bila dah pertengahan jalan baru nampak signboard Fraser Hill.. so, sebelum kami meneruskan perjalanan ke Fraser Hill.. uols boleh isi minyak kat kuala kubu baru... isi banyak2 ok.. kat atas nun takde stesen minyak... perjalanan ke Fraser Hill memang sunyi sepi.. dahlah waktu kami pergi tu hari bekerja... takde satu kenderaan pun yg naik.. hanya kereta kami sajork... kalau ada kereta turun pun hanya satu dua jerk... serammm... kesan tanah2 runtuh dan yang masih dalam pembaikan lagi menyeramkan... huhuhuhu...

Bila dah sampai tu.. nak mencari rumah peranginan satu hal.. tersilap tengok signboard... mungkin dah letih.. sampai aku tak perasan perkataan 'Penginapan'... hehhehehe... salah tuju daaaaaa.... patutnya 'Peranginan'... ngeh3.. nak ke rumah peranginan tu pun jalan dia sayu jerk.. sunyi... kalau nak keluar waktu malam ni memang taklah.. menyeramkan jerk jalan dia...

dalam proses membaikpulih kesan dari tanah runtuh..

Alhamdulillah... sampai jua akhirnya... kedatangan kami disambut oleh pegawai yang bertugas.. sangat peramah... jangan lupa tunjuk resit pembayaran ok.. pastu diorang akan bagi kunci..

lain kali tengok betul2 ok.. Rumah Peranginan Persekutuan..

Banglo yang kami menginap.. ada 6 bilik kesemuanya kalau tak silap..

kasut kena tinggalkan kat luar ok.. letak jerk kat kabinet kasut tu.. InsyaAllah selamat..

di dalam banglo.. ada ruang tamu, dapur, meja makan, ruang rehat..

suker sangat ngan kaler dan design pada tangga... i LIKE!

tak sah kalau tak bergambar di sini..

view dalam bilik kecil.. tapi.. besar ok! kalah studio room kat hotel2.. bilik air pun besar.. nak mandi sorang2... eiiii... seram...

pemandangan di balkoni.. tapi aku tak bleh lama2 duk sini... sejukkkk...

Channel Astro yang disediakan

diorang juga ada sediakan perkhidmatan penghantaran burger.. waaa... ini sangat menarik.. malas nak keluar malam.. order sajork.. rasa pun not bad ok!

pemandangan di belakang banglo.. ada taman permainan dan set barbeque.. sangat bagus kalau nak buat outdoor program beramai2..

Lepas check-in kami cari makan dulu sambil jalan2..

bergambar di kawasan rekreasi dan gerai makan..

nasib baik ada nasi campur.. memang tengah lapar.. sesuai lah sangat.. kalau nak hat western pun ado.. harga standardlah kan.. kalau dah di atas bukit.. semuanya mahal..

budak2 ni memang jenis tak sejuk kot.. boleh lagi makan aiskrim..

Lepas makan.. bawak diorang pi main2 kat taman permainan di sebelah...

si kakak kalau dapat main.. suker sangat..

aku suker ngan pemandangan ala2 english ni...

kalau sesapa nak main golf pun boleh.. rm6 kalau tak silap..

us..

Amiera tak puas main.. tapi aku dah ajak balik.. aku tak boleh tahan ooooo... sejuk banget! sebelum balik tapau roti bakar siap2 utk minum petang..

pemandangan luar waktu senja.. kabus makin tebal..

Malam tu kami tak gi kuar mana2.. just stay dalam bilik... sojuk!.. order burger jerk dinner malam tu.. ngeh3..

pemandangan di waktu pagi... segar.. nyaman... best3..

sebelum check-out wajib posing dulu..

jumpa ulat gonggok besar gedabak...

bergambar di sini adalah satu kemestian... tapi sayang takde Amiera.. Amiera jadi photographer..

Perjalanan pulang cepat jerk rasa... yerlah menurun kan.. memang lah kejap... alhamdulillah..  InsyaAllah.. ada rezeki mungkin kami akan datang lagi.. tapi tak taulah kan bile... huhuhuhuu...

syalinda johari said…
wahh kak iena..sangat cantik rumah peranginan tu..free ker kak utk gomen?
Faina Arisya said…
syalinda..

rumah ni memang utk staff gomen jerk.. bayaran serendah rm40 semalam..
Unknown said…
Ada kene kacau x sis mlm2?
Faina Arisya said…
Sedara/sedari Unknown..

So far dah beberapa kali menginap.. alhamdulillah.. takde pulak gangguan.. ada dengar dari mana2 ke? huhuhu.. share ler..

Popular posts from this blog