Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

3rd Pregnancy : 2nd & 3rd Check-up

Assalamualaikum...

Dah masuk November ya.. sedih aku tengok n3 bulan Sept dan Okt... huhuhuhuhu... masih takde mood sangat nak update blog...

Alhamdulillah.. kandungan dah nak masuk 13 minggu.. tapi boncit perut aku ni dah macam 5 bulan.. huhuhuhu...

pic credit to www.babycenter.com.my

Oh ya.. sebelum tu aku nak bagitau adik aku dah selamat melahirkan anak ke-3 pada 2 Nov yang lepas dengan berat 3.3 kg di Hosp Seremban.. Muhammad Isyraf Haziq.. anak lelaki yang ditunggu2.. syukur alhamdulillah...

Setakat ni... loya2 tu masih ada.. lemah2 badan pun masih ada.. bilalah nak hilang agaknya.. sedih aku... dugaan sungguh mengandung kali ni...

Meh aku nak cerita pasal check-up kandungan aku ni..

Masa 2nd checkup.. dr masih tak berapa nampak baby.. yerlah masa tu kalau tak silap aku 8 minggu rasanya... lagipun masa tu mesin scan tu problem sket.. aku lagi tak nampak apa.. tapi dr nampak heart beat baby... kad rawatan ibu mengandung pun dah dibuka.. dan darah aku pun dah diambil..

Hasil ujian darah menunjukkan bp aku agak rendah.. 11.6.. tekanan darah aku pun masih rendah... huhuhuhu.. sebab tu aku letih.. asyik tak bermaya jerk..

Masa 3rd checkup.. mesin pun takde masalah.. cuma aku jerk yg ada masalah kekaburan.. lagipun monitor tu lebih ke arah dr.. aku tak berapa nak nampak sangat... dr tunjukkan tulang belakang.. tangan, kaki dan kepala baby... dan lebih buat aku rasa teruja.. dengan tiba2 baby berpusing-pusing... subhanallah... dengan izin Allah.. dapat jugak aku nampak baby...

Oklah... itu sajork n3 kali ni.. ada masa aku cerita lagi..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah