Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Arissa 7 bulan ~ Menu Makanan Bayi ~ Percubaan pertama Cous cous

Assalamualaikum..

Petang semalam.. semangat nak bagi Arissa makan cous cous.. pesan kat member beli kat cold storage..


Kaedah masak cous-cous sangat senang.. ada yg suggest rendam ngan air panas.. tapi aku follow arahan kat kotak.. kena rebus.. tapi diorang suggest rebus ngan garam ngan evoo.. tapi aku tak follow pun.. garam tu.. mana boleh bagi Arissa makan garam lagi kan.. lepas rebus tapis dulu..

lembut jerk cous cous ni

lepas dicampur dengan puri.. 

Nak tau apa aksi Arissa masa makan?? mula2 tu telan jugaks.. tapi bila 4 kali suap.. dia dah main sembur2... hahahahahha.. kena ajar lagi kot makan menda ni.. mungkin kena blend dulu ke.. nak bagi dia serasi ngan rasa cous cous tu..  pastu kena pelbagaikan rasa.. campur dengan buah2an yg sedap ke kan..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah