Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Amiera @ School Day 4

Hari ke-4 Amiera bersekolah... aku pun mula start keje.. en hubby jer cuti lagiks sampai esok.. sayang wei dia ngan anak dara dia sorang tu.. hehehe...

Pagi2 cam biasa.. seperti yg dijanjikan aku masakkan bihun goreng untuk Amiera.. kesihatan aku pun beransur pulih.. gagahlah jugak bangun.. as usual.. pagi2 Amiera sarapan coco-crunch.. tu yg selera dia makan pagi2.. anak2 kena sarapan pagi2.. takut pengsan semasa berhimpun atau dalam kelas..

Tengahari tadi.. kami park betul2 depan sekolah.. konon2nya nak nyorok dari dia.. aku suh hubby pantau Amiera dari jauh.. aku pulaks intai2 van sekolah.. sambil intai2 tu ngomel2 gak ler sebab tak muncul2 lagi.. naik sakit tengkuk aku.. pandang sisi cermin kereta sambil nyorokkan diri.. apa kes.. macam nak menculik laks gayanya.. hehehe..

En hubby kononnya nak nyorok gaks.. dia pun nampak kelibat Amiera baru kuar dari sekolah.. yang tak tahannya.. boleh dia pakai serkup jer.. tudung ntah ke mana.. aittt.. hilang ke?? boleh gitu.. selamba dek dia jer.. boleh pulaks tak malu.. nampak lah dia berdiri kat tempat yang kami arahkan.. sambil mencari.. last2 dia nampak kete kami.. nak2 pulak ayah dia.. per lagi.. senyum2 simpul dia.. pastu bergegas turun tangga.. nak tak nak hubby terpaksa kuar kereta.. takut Amiera melintas jalan.. misi kami gagal lagi.. adoiiii.. esok percubaan terakhir before my hubby start keje next week.. dah takde sapa yg akan memantau.. kami terpaksa serah bulat2 kepada Amiera untuk uruskan diri sendiri.. boleh ke?? insyaAllah.. harap2lah yerk.. aku akan sentiasa call brother tu to make sure Amiera selamat naik van.. bila aku tengok brother tu.. teringat Bro Mazidul TV3.. ada iras2 skit..

So far setakat 4 hari ni.. aku nampak Amiera ada sedikit confident dan macam rasa seronok bersekolah.. hopefully.. dah nampak keberanian dia..

Lepas kami serahkan Amiera kat brother tu.. kami pun cabut ke Billion coz nak cari T-Shirt putih dan Track untuk esok.. ehehehe.. esok nak pakai.. baru nak beli hari ni.. apa kes!!

Oh ya.. masa nak kuar park tu.. berselisih ngan Imam Hj Hassan Mahmud Al-Hafiz yg park depan kereta kami.. sebelum ni pun kami berselisih kat sekolah.. nampak dia dalam keadaan tergesa-gesa.. ambik anak katanya.. sempat gaklah hubby aku tegur dan salam beliau.. bukan senang ooo nak salam alim ulama ni.. ambik berkat..


pics dari soyabean26.blogspot.com

ginilah pakaian beliau semasa kami berselisih ngan dia baru2 ni..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah