Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Happy Birthday Amiera & Fateh

Assalamualaikum..

Bulan ni bulan kelahiran aku dan anak2 aku.. jenuh en suami nak sponsor macam2.. ngeh3.. nasiblaaa... hahahahahaha...

Kelmarin 20 Ogos.. birthday Fateh.. so, hari Sabtu aku buat kek choc moist.. semua orang suka makan.. anak2 tak suka makan cream2 colorfull tu.. so, aku buat simple deco jerk.. asal ado.. tak reti aku nak deco ala2 pakar kan..

cake topper.. buek sendiri yo.. jimat.. 

konon nak letak atas kek.. ngeh3.. hat pagar jerk jadi.. hat nama tak boleh.. kena menuntut ilmu ngan google lagi ni..

choc moist.. nyum3..

susun jerk strawberi ngan coklat atas kek tu.. sonang jo baitu.. 

pastu cucuk jerk cake topper.. 

cucuk jerk lilin.. dah siap.. simple..

so, tengah malam tu kami buat surprise utk Fateh.. jenuh suruh papa ajak Fateh main sementara nak tunggu 12 tgh malam.. huhuhu.. aku kalut buat preparation kat luar.. si Arissa pun excited.. aku suruh senyap2 jangan bgtau abang dia.. berlari sana sini dia sebab tak sabar nak buat surprise.. hahahaha.. belum sampai kul 12 diorang dah penat.. nak tak nak buat gaklah sebelum ngam2 jam 12 tengah malam.. hahahahhaa.. kami padam semua lampu.. hanya bernyalakan lilin jerk... huhuhuhu.. pastu aku standby remote kat tangan nak pasang lagu Selamat Hari Jadi Upin Ipin.. ngeh3.. sekali Fateh keluar dari bilik.. lain macam punya gelap.. sekali Surprise!!! punya suka Fateh.. seronok sangat.. sayang sungguh lah dia kat kami malam tu sebab sambut besday dia... hahahahha.. kalau tak tu asyik nak nangis jerk..

besday boy tengah happy! birthday girl asyik tutup muka jerk.. nyampah!

si kecik sibuk nanya Icha.. Icha.. nanya pasal birthday dia laks.. aduiiii..

happy birthday sayang!!

cian si kecik ni.. sibuk lagi menanya mana pisau dia.. kenapa takde pisau.. aduhaiiii.. sodih laks.. kelu nak jawab.. so, next year kena standby gak utk dia..

raikanlah anak2 anda selagi mampu walaupun simple.. hargai2 anak2 anda ya.. mereka anugerah Allah yg tiada bandingannya.. sob3.. 

Hari ni  22 Ogos besday si kakak pula.. so, kakak request nak bagi kawan2 kelas dia makan brownies.. so, semalam gigihlah aku buatkan..

ni kalau kami hadap kejap jerk habis.. especially Arissa.. 

nak bagi semua kawan2 dia dpt makan brownies ngan strawberi.. gigih aku susun strawberi atas tu..

pastu kita salutkan nutella.. bertambah2 sodap eh..  

semoga kawan2 dan cikgu kakak suka dgn hasil tangan mama ni ya..

Oklah.. utk anak2 mama.. semoga menjadi anak yang soleh solehah.. senantiasa dimurahkan rezeki dan dipanjangkan umur.. semoga perjalanan hidup di dunia fana ini dan di akhirat sana sentiasa dalam rahmatNya.. aamiin..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah