Iftar 13-14 Ramadhan & Bazar Ramadhan

Assalamualaikum..

Dah 15 Ramadhan.. cepatnya masa berlalu.. kejap jerk kan.. lagi 2 minggu kita akan menyambut Syawal pula..

Menu berbuka kelmarin.. ada yang beli dan ada yang masak..

mahaplah yo.. gambar kurang jelas.. snap guno hp Amiera.. hp den habih bateri..
ayam golek dan kuih muih beli..  aku cuma masak lala goreng berlada ala Portugis.. hahahaha.. portugis lah sangat! dan sayur suhun+fucuk+kentang+cendawan masak air kato orang nogori..

Menu semalam pulaks.. pun ada yg beli dan ada yg masak.. tapi aku tak snap pics.. letih nau rasanya.. aku cuma goreng ayam ngan buat serawa durian.. orang perak panggil kuah durian.. tapi kuah durian orang Perak ni putih.. belah2 sini warna coklat.. sobab tu panggil serawa kot.. ntah mano datang eh namo tu ntah.. pastu gulai nenas ikan masin beli kat opis ni.. bukan beli kat Kafe Kayu Delivery.. tapi Kelantan Delivery.. haaa.. tak yah susah gi Kelantan.. ngeh3.. pastu roti john utk Amiera special dari Kafe Kayu Delivery.. konyang sudah!

ni kuah durian yg pernah aku buat dulu2.. 

Untuk makluman staf gomen di kawasan sekitar opis aku ni.. mehlah datang bazar ramadhan kat sini.. hari ni tau!! jom perabih duit!! kui3..




Iftar 12 Ramadhan ~ Kafe Kayu Delivery

Assalamualaikum..

Pagi2 dah dapat job.. sib baik senang.. tak yah aku nak memikir pening2 bulan pose ni.. memang takde mood kalau nak buat keje yang banyak kena fikir.. boleh jadi stress aku..

As usual tajuk pun dah tau kan.. semalam menu utama berbuka beli jerk kat Kafe Kayu Delivery.. cam sodap yo kan bila dipromote.. lajus jerk aku mengorder.. balik aku cuma masak nasi dan tambah sket lauk pauk..

Menu Kafe Kayu Delivery -> Rendang ayam + telur berkuah RM5 dan Sup ikan merah rm10
Menu masak sendiri -> Terung pipit goreng podeh + Sambal tempoyak nogori

Tengah2 syok makan..dahlah podeh!! Arissa menangis non stop.. sembelit ko... aduiiii.. hilang selero... kesian dia sejak tukar ke Enfagrow ni.. asyik sembelit jerk.. lanni dalam proses nak tukar ke Friso.. harap2 oklah hendaknya pasni..

Ok.. selamat berpuasa semua!!



Keluarga Kecilku

Keluarga Kecilku
Sitting and Blinking Hello Kitty