Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

14 - 17 Ramadhan

Alhamdulillah..

Dah hari ke-18.. cepat sungguh masa berlalu.. dan alhamdulillah.. segalanya dipermudahkanNya..

14 Ramadhan..

Dahlah hari tu hari Jumaat.. konon semangat ni.. esok nak cuti.. bestnya lah kan..

So, dengan selamba aku jalan macam lipas kudung nak kejar bas.. hehhehehe.. tup2 kat pertengahan jalan.. tiba2 aku rasa.. handbag aku ringan.. rupa2nya wallet aku tertinggal kat dalam laci.. aduiii.. letihnya nak patah balik.. terpaksalah kan.. kalau esok keje memang aku biarkan aja..

Juadah berbuka petang tu masak yang simple2 jerk.. dahlah letih sebab terkejar sana sini.. so, ala kadar jerk.. turi+udang masak lemak putih, ikan goreng dan pedal goreng cilipadi.. makan ngan nasi putih panas2.. zasss... sedapppp walaupun ada sedikit kemasinan.. hehehhee... gambar tak snap pun coz keletihan.. rupa2nya ada sebab...

Malamnya buat projek biskut raya ngan Amiera seperti n3 sebelum ni..



15 Ramadhan..

Hari yg mendebarkan.. pantang dengar something peliks.. aku dah risau.. hehehhe.. yerlah kan.. kan sebelum ni kecoh pasal kejadian di pertengahan Ramadhan 2012 dan kaitan dengan Olimpik di London.. alhamdulillah.. Allah masih sayangkan kita.. semoga kita semua didalam lindungan-Nya..

Cuti2 ni.. as usual.. 3S.. sisih, sapu, susun.. hehhehee..

Petangnya.. kami balik umah mak aku.. berbuka puasa kat sana.. kebetulan abang dan adik aku pun balik.. so, meriah sket berbuka ramai2..

Di samping tu jugaks.. aku pi ambik baju raya aku.. yeay.. yeay.. baju raya aku dah siap.. hmm.. barulah aku boleh cari tudung raya nanti.. kesian nek sedara aku.. kalut2 dia siapkan baju aku yg selai lagi.. heheheh.. settle..

Then kami singgah Bazar Ramadhan Nilai.. dah tak semeriah dulu.. tak banyak gerai.. beli sket2 jer.. top-up mana yg tak cukup.. mak aku dah masak lauk.. pastu singgah Nilai 3 sat.. cari tudung utk mak sedara aku.. cari yg ala2 Fareeda.. hehehhe.. yerlah kan.. bila bertandang ke rumah diorang.. asyik dok puji tudung yg aku pakai.. nak beli hat original tak mampu nak bagi kat mak2 sedara aku..

16 Ramadhan..

Sebelum Asar kami dah siapkan keperluan utk kerja esok hari..

Lepas Asar kami bergegas ke KL.. nak berbuka puasa bersama dengan kawan2 en hubby kat Al-Rawsha Kg Pandan.. cantik sungguh pemandangan kat restoran tu.. kami tak ambik buffet.. just ala-carte jerk.. tu pun dah beratus2.. hishhh.. mahai sungguhhh.. nak kata sedap sangat tu biasa2 jerk aku rasa.. sedap lagi Mr Kabab kat Putrajaya ni.. hehehhe..

Dari segi menu memang banyak.. beratus2.. tapi menu dia memeningkan kepala.. gambar utk setiap menu takde.. ntah camna ropanya pun aku tak tau.. sib baik ada kawan hubby yg dah pernah makan.. so, mintak pandangan dia jerk.. itupun menu yg dia pernah order jerk kami order.. huhuhuuh.. nak ambik menu lain.. macam takut2 jerk.. dahlah rege mahal.. yg paling aku tak puas hati.. hat mushroom sup ngan air.. jus epal pun RM10.. baik aku pi gerai biasa jerk.. tak sampai RM3.. lebih kurang jugaks rasanya.. mushroom soup tu pun.. alahai.. baik pi Pizza.. RM2.50 jerk.. tak berbaloi sungguh.. ni mesti nak cover balik kos pembinaan restoran dia yg gah tu..

aku order Chicken Madghut.. nak sebut punyalah susah.. bleh 3 orang makan.. sesuai utk family kecik aku.. cer tengok menu kat atas ni.. gambar duk sebelah tepi.. ntah menu apa pun tak tau.. lotih camni!
 
Satu hal lagi nak deal ngan staff ni.. dahlah tak reti cakap bahasa melayu.. alahai.. nak speaking london.. broken banyaklah.. kwang.. kwang.. kwang.. aku kata a.. dia kata z.. hehhehehe.. komunikasi memang OUT! so, harap pihak Al-Rawsha hantar staff dia pi kursus Bahasa Malaysia.. senang sket sebab kebanyakan pengunjung adalah orang Malaysia yo..

Overall.. pada aku restoran ni.. biasa2 jerk juadah nya.. mungkin belum jumpa menu yg bersesuaian ngan tekak aku.. dari segi harga agak tidak berpatutan.. bukannya makan kat hotel.. restoran jerk pun..

Lepas tu kami gerak ke Taman Melawati.. pi rumah sepupu en hubby.. ada urusan sket di sana..

Sampai di Putrajaya dah kul 12 lebih.. letih....


17 Ramadhan..

Semalam aku EL.. tak larat sebab letih sangat2..

Kebetulan en hubby pun cuti Nuzul Quran.. molek sangatlah.. blehlah pi beli barang2 dapur yg dah kekeringan.. petangnya dah letih.. so, tapau KFC jerk berbuka.. selain tu aku buat mee goreng.. sesekali teringin laks..

Note : Gambar juadah2 takde yo.. memory card kamera tertinggal kat opis..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah