Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

24 Ramadhan ~ Fateh & Rezeki Ramadhan

Petang..

Aku ada appointment kat hosp Putrajaya.. tapi bukan aku yg sakit or ehem..ehem.. actually kami bawak si Fateh tu jumpa pakar ENT.. first time nak jumpa ENT ni.. since bulan Jun lalu.. baru dapat jumpa dr.. lama kan??

Dahlah lama.. nak menunggu jumpa dr pun lama tau.. kebetulan pulaks tu.. haiyaaaaaaaaaa.... semua system down.. kaunter pendaftaran tak berfungsi.. dipendekkan cerita.. aku pergi direct jerk kat klinik pakar ENT.. sib baik diorang terima..

Satu hal lagi lah pulaks.. nak tunggu turn jumpa dr.. dah lebih kul 5 masih tak dapat2 masuk.. tengok ramai dr dan nurse dah balik.. huhuuu.. last2 kami lah orang terakhir... tensi ko! bolehlah pulak pembantu dr tu tanya aku samada nak dapatkan rawatan ke idak?? hish...hish..hishhh.. boleh tak tau.. rupa2nya nama Fateh takde dalam senarai nak jumpa dr.. aitttt... peliks.. camna nurse buat keje?? kata suh tunggu nama dipanggil.. sakit hati sungguh...

Dah jumpa dr.. satu hal lagi.. kami disoal bermacam2 soalan yg menyakitkan hati.. malas nak cerita.. memang buat sakit hati jerk.. ada ke patut suh kami hantar jerk ke hosp swasta yg pernah kami dapatkan rawatan tu?? hishhhh.. darah aku dah menyirap.. tapi masih sabar lagi.. demi anak2.. suka hati aku lah nak hantar anak aku ke hospital mana pun.. lagipun aku ada hak!! aku staff gomen!! sib baik aku tak cakap yg aku staff kkm.. kalau tak maunnya terkedu dr tu.. aku report kang baru tau!! tak boleh cakap baik2 ke?? takde moral langsung!! harap pendidikan jerk tinggi!! tapi $^%^**&^#...


Kesimpulan rawatan di sana.. fateh tak jadi dibedah buat masa ni.. dr suggest rawat dulu hidung dia.. so, dr bekalkan ubat spray dan selesema.. bulan 12 jumpa balik.. perghhhhh!! lama siot.. tapi takpe.. itu pun yang sebenarnya kami nak.. kami tak nak Fateh kena operate.. harap2 dia sembuh seperti sediakala..

stok 2 bulan.. lagi 2 bulan kena ambik lagi..


Balik tu.. kami just singgah bazar Ramadhan.. beli nasi arab ngan roti john.. alhamdulillah kenyang jugaks.. no pics ok.. takde mood nak ambik gambor..

Tak nak emo2.. syuhhhh... syuhhhh...

Ni rezeki bulan Ramadhan.. en hubby yg dapat.. harap opis aku... hmmmm.. takdo makno eh dohhhh...

almond london dan pelbagai jenis biskut kat dalam kotak tu.. siap ada sampul raya dari Bank Rakyat..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah