Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Happy 1st Birthday Arissa!!!

Assalamualaikum..

Pergh... lama giler tak update blog.. malas siot...

Oklah.. tak nak citer merapu.. hari ni genap setahun usia Arissa.. cepat jerk masa berlalu.. dahlah kelmarin dia demam... hari ni masih ada rasa kehangatan badan dia.. tapi aku hantar jugak ke rumah pengasuh.. bekalkan juga ubat demam.. harap2 ok.. sebab semalam aku dengan dia seharian.. so far demam dia tak tinggi.. biasanya kalau demam dia tinggi.. something wrong with her throat.. mungkin nak beralih bulan kot..

Anyway.. to my dear mucuk.. mama doakan yang terbaik utk anak mama.. semoga menjadi anak yg solehah.. dipanjangkan umur.. dimurahkan rezeki.. menjadi penyejuk hati mama, papa, kakak Amiera dan abg Fateh.. menjadi kebanggaan kami sekeluarga.. membesar dengan sihat.. bijak dan cemerlang dunia akhirat.. amiinnn...

Mama sayang Arissa sangat-sangat..   


N3 ni include sekali utk n3 di usia 11 bulan.. perubahan pada usia 11 bulan dan dah masuk setahun ni.. Arissa dah boleh setapak dua berjalan tapi masih takut2.. gigi tak muncul2 lagi ni.. huhuhuu.. sodih den.. dah pandai main2 lidah.. dah pandai panggil aku Ma.. pantang nampak kelibat aku.. tak suka dah duk kat walker.. nak bebas bergerak.. dah pandai turun naik sofa.. amboiii... bab menjerit no.1.. giler kuat.. bingit telinga aku.. berat tak timbang lagi.. akan di update lepas jumpa dr utk suntikan setahun.. pemakanan.. hmmm.. memandangkan gigi tak ada lagi.. aku masih masak bubur tapi sayur aku tak buat puri.. potong kecik2.. masuk jerk dalam bubur.. masak sekali.. senang sket keje aku.. stok ayam pun aku tak buat dah.. malas..


Arissa pun dah beralih susu dari Enfalac ke Enfagrow.. jimat siot.. jimat banyak! mula2 tu agak susah jugak Arissa nak terima.. mungkin sebab aku ikut sukatan yg betul.. ntahlah manis kot.. sebab aku nengok dia geli geleman nak telan susu tu.. pastu aku kurangkan sket sukatan susu.. alhamdulillah Arissa boleh terima..


Update 13 Mei 2015

Berat Arissa baru 8kg.. huhuhu.. sodih.. dah duk line atas pagar nak underweight.. uwaaaaa.. dr bagi nasihat suh bagi makanan yang berminyak.. hmm.. siaplah pasni aku masak berminyak2 tu Arissa.. huhuhuu... dah setahun ni aku dah mula campur garam sket dalam makanan Arissa.. yerlah.. makanan2 dulu tu dia dah kureng..

Gigi Arissa baru tumbuh sebatang.. gigi depan belah bawah.. tu pun malu2 kucing nak keluar.. meleleh2 air liur dia.. tangan tak henti2 masuk mulut.. cian dia..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah