Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Cinabeng... Fuhh Selamat aku..

Hishhh... geram betullah syarikat2 yang suka ambik kesempatan ni...

Dahlah call suara kejap2 timbul.. ingatkan menda laaa... kata aku antara yg terpilih lah... cittt!!

Tau2 nak mintak pengesahan bagai.. aku yerlah bagi info kredit kad aku (bodoh diri sendiri).. cerita punya cerita dalam nada yg tak berapa clear.. tup2 kata aku kena bayar RM499 utk pendaftaran.. katanya boleh refund balik..

Pastu aku cakaplah.. aku tak nak kad tu.. buat apa nak kena bayar mahal2.. tapi pompuan tu siap tanya kenapa aku tak nak.. aku bagilah alasan yg sesuai.. tapi dia berdolak dalih lagi.. katanya pendaftaran online akan dibuat.. dan keputusan samada aku dapat ke tidak kad tu diorang akan call kemudian.. pastu aku cakaplah.. saya tak nak.. batalkan jerlah per susah... pastu dolak dalih lagi.. kata nama aku akan didaftar.. pastu terus letak telepon.. bodoh punya pompuan.. hampeh sungguh2 laaa...




Aku cepat2 google cari info pasal menda ni.. jumpa satu blog yg pernah kena tapi kiranya selamatlah sebab diorang tak bagi alamat.. taktik diorang dulu lain sket.. taktik terkini diorang suka2 hati akan minta pengesahan no credit card dulu.. pastu jumpa satu komen katanya dia call bank terbabit.. so, idea aku datang...

Cepat2 aku call bank kad aku tu.. cerita masalah aku.. diorang minta no then terus sekat penggunaan kad.. fuhhhh.. selamat... cuma untuk ganti kad baru.. aku kena caj RM50.. tak kisah daripada aku kena bayar RM499 yg ntah apa2 faedahnya..

So, kawan2 di luar sana.. berhati2lah yer.. memang betul2 beri pengajaran kat aku...

Ni no hp orang tu.. hope uols hati2 ngan no ni.. 019-3939695

Comments

jiha said…
Alhamdulillah Faina...sib baik dorang x sempat wat dajal apa2..citt sunggohh..
Faina Arisya said…
jiha..

tu lah.. sib baik sempat.. syukur sangat2..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah