Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Mandi manda @ Gold Coast

Waaaaa.... gold coast tu... takde makna nak gi jauh2 ok.. tak pernah lagi nak pi obersea ok.. setakat dalam semenanjung ni.. masih gagah lagi.. tak dapat pi gold coast sebenar.. dapat pi yg dekat pun jadiklah.. pantai Bagan Lalang yg bersebelahan ngan Sepang Gold Coast..

Memang tak plan sebenarnya.. tetiba petang Sabtu en hubby ajak gi mandi manda kat pantai Putrajaya... kebetulan aku tengah dok buka lappy kesayangan.. terus aku suggest gi Sepang Gold Coast.. tengok gambar.. tengok map.. terus en hubby setuju tapi bukannya pergi immediately.. plan gi esoklah.. ingatkan nak bawak parent aku sekali tapi ayah aku kerja.. mak aku tak mau pulaks...

Kul 7 aku dah siap2 bangun.. nak masak nasi lemak.. request en hubby.. kena masak lebih sket sebab nak bawak pi picnic nanti.. goreng nugget utk anak2..

Kul 9 lebih kami kuar.. itupun aku dah bising2 takut kalau lambat cuaca panas... alhamdulillah cuaca mendung.. hehehhehe...

pantang dapat topi.. tak habis2..

peace four!!




Perjalanan lebih kurang sejam kalau tak silap aku.. cari parking yg redup sket.. kebetulan pulaks depan kedai yg jual pelampung... hmmm... beli gaklah sebab lupa nak bawak pelampung..

Cari kawasan redup.. bentang tikar.. Amiera takut2 nak mandi.. Fateh excited nak main pasir..


Layan gambar yerk sambil story...

pemandangan Sepang Gold Coast..

kasi zoom sket..

bentang tikar siap2..
  
eiiiii... chekci laaaa...

cehhhh.. macam berani jerk nak mandi laut... confident jerk jalan..

Amiera tak suka aku ambik gambar dia.. katanya aku suka tunjuk kat orang.. nasiblah ko Amiera.. mama ko kan blogger.. 

takut ngan ombak.. ni taktik nak halau ombak...

main di pinggiran pantai dulu.. kasi warm-up sket..

mula dahh..
punyalah happy bila laut berombak memukul pelampung...

haaa... ni memang penakut.. warm-up tak habis2..

sampai ke sudah tak lepas pelukan..

last2 main pasir jerlah..  see.. muka menung jauh tu.. tengah syiok... hehehhehhe... cer teka..

air agak kotor sket... see.. pasir pun color lumpur..

mandi lumpur pun best ni..

Fateh hampir2 nak dilumurkan ngan pasir berlumpur... terus dia kegelian.. hhehhehe...

rehat sat... ice-cream time!!

si kakak mandi manda... si adik ngan papa sambung main bola laks..  tengok tu.. cam pro jerk Fateh tendang bola..

dah berani mandi sorang2.. tapi aku tetap memantau dari jauh.. bahaya oooo...

dah berani sket.. tak nak mandi guna pelampung..
Lepas en hubby mandikan Fateh... kami lunch dulu ngan bekalan makanan yg di bawak.. lepas Amiera ngan papa bersihkan diri.. kami minum2 dulu kat gerai berhampiran.. pastu cabut balik...
Pengalaman dalam beberapa jam di Sepang Gold Coast agak seronok.. cuma tang air laut yg kotor.. jadi tak seronok nak mandi manda..

Bila kami dah nak beredar tu.. air laut makin surut.. mungkin petang sket baru naik semula..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah