Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Mood Rajin

Ni kisah semalam..

En hubby kena keje jaga booth..

Sedang aku melipat baju lepas kemaskan dapur.. dua2 beradik makan kudap2 sambil nonton TV.. si adik makan bersepah2.. makannya sket tapi sepahnya lebih.. masa sepah sket tu aku suh kakak tolong kutip kan.. lama2 makin banyak.. last2 aku biarkan jerk.. nanti aku sapu..

Ntah macam mana.. lepas Amiera susun baju2 dia yg dah aku lipat tu... rajin pulak dia pi ambik penyapu.. mulalah aktiviti menyapu dia.. walaupun tak fully bersih.. tapi usaha tu ada.. sedang elok dia rajin yg amat tu.. aku snap lah pics dia.. bukan senang ooo nak tengok dia rajin camni.. curi2 ambik gambar dia.. bila dia perasan.. mulalah dia malu2 kucing sambil membebel... so sweet..


sampai bongkok2 menyapu.. macam susah sangat nengoknya..

penyapu pun PINK ko!!

malu sih!

Amiera ni rajin ikut mood.. kalau tak kena mood dia.. ko marah sekali pun.. jangan harap dia nak buat ngan ikhlas.. memang dia akan hentak2 barang.. tanda protes.. kerajinan dia akan datang dengan sendiri bila2 yg dia nak.. macam bilik dia.. kadang2 wangi.. bersih.. kadang2 bersepah2.. terbiar.. aku membebel camna pun.. jangan harap dia nak kemas.. cuba time rajin dia datang.. fuhhhh.. bersih.. wangi!! habih ditaburnya minyak wangi.. adoiiiiii... kalau nak nunggu mood rajin dia tu memang susah... rajin nengok kartun ya..

Comments

syalinda johari said…
hahahhaa.. rajin nyer anak dara osrang nih...penyapu kaler pink tuhhh.. macam satu set
Faina Arisya said…
syalinda..

ni kes terlebih rajin.. tu aa.. sib baik tangkai tak color PINK..
Faina Arisya said…
eh.. silap.. tangkai laks.. batang penyapu..
jiha said…
he3...lucu jer Amiera..bila baca kisah2 dia...sama mcm anak dara saya..ada time rajinnya, kdg terlebih moody...tp sronok..
Faina Arisya said…
jiha aka naz..

tu aa.. budak2 pompuan zaman sekarang ni.. tak macam kita2 dolu2.. pstt.. jgn lupa vote for Fateh yerk.. tq..
jiha said…
InsyaAllah..esok pepagi sy akan vote tuk Fateh..skang x bole..fb kat opis block maaa...ha3

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah