Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Trip to Universal Studio Singapore (USS) ~ Hollywood

Salam petang Rabu..

Sihat semua?? aku selesema lah hari ni.. tapi masih sihat lagi.. cuma hidung aku ni jerk yang tak reti duk diam.. amacam dah baca n3 aku sebelum ni?? nak baca lagi ke tak?? apa?? tak nak?? ehhhh... ehhhh..  eleh.. nak ler tew.. tapi jangan bosan eh dengan bahasa aku yang ntah apa2 ni..

Terlebih dahulu aku nak ucapkan Selamat Tahun Baru kepada semua umat Islam serata dunia.. semoga tahun baru akan membuka ruang untuk kita menjalani hidup dengan lebih berkat.. jadikan yang lepas sebagai panduan utk kita menghadapi masa hadapan... aminn...

Berbalik kepada topik aku pada hari ini.. sebelum tu aku nak habaq mai.. kami round USS tu 2 kali ok.. sebab masa first round adalah 2 ke 3 attraction kami tak join.. so, gunakan masa yang ada dengan sebaik2nya..

Ok.. lepas kami melalui laluan masuk.. ramai yang dah posing sana sini.. kami pun giler babas cun ler posing sana sini.. tempat yang mula2 kami masuk ni namanya Hollywood.. macam2 kedai ada.. especially kedai yang jual macam2 souvenier.. walaupun setiap zon tu ada kedai masing2.. tapi kat sini lagi besar.. macam2 ada.. kat sini ada satu attractions tapi kami tak pergi sebab ia dah ke arah kanan.. kami nak ke kiri dulu.. tak sabar2 nak pi tengok attraction lain..

jangan lupa tau masuk kedai ni..



So, layan jerklah gambar2 kami ni ya di Hollywood.. tak banyak mana pun.. sebab lebih pada kedai kan..

Oh ya.. jangan lupa ambik map yang disediakan di tengah2 jalan tu..

apa ke hei nya tu Fateh oiii.. 

tak lepaskan peluang bergambar dengan topi2 yang disediakan kat luar.. kat mana nampak ada orang serbu.. aku pun serbu sekali.. hehhehehe.. kes malas nak baca map..

awat muka cam tu kakak.. geli ngan topi besar gedabak tu ke?

selamba jerk air tu kat luar.. orang sekeliling tak heranlah ngan air tu.. orang nak bergambor jerk.. 

kat Hollywood ni ada 3 restaurant.. tapi yang ada simbol halal kat Celebrity Cafe & Bakery dan Mel's Drive In.. kami tak masuk pun.. masih tak lapar lagi ok..

dah sampai di hujung jalan.. mau ke kiri ke kanan?? ikut suka hati koranglah nanti kalau nak pergi yerk.. aku totap nak ke kiri dulu.. ada apa yerk di kiri?? tunggu n3 aku selanjutnya...  

Gambar2 kat bawah ni diambil lepas kami habis round satu USS.. jumpa balik Hollywood..

jumpa cik Maryln Monroe celup.. hehehhe... sib baik tak ramai nak ambik gambor ngan dia.. checki laaa.. aitttt... en hubby.. mata sila cover ya..


gambar ni aku ambik lepas aku shopPINK kat USS store.. yerlah kan.. sebelum nak round sekali lagi.. aku kena beli dulu souvenier.. takut tak sempat nanti.. masa aku pi shopPINK tu.. aku ngan Amiera jerk.. aku suh en hubby lepak2 ngan Fateh kat tempat ni.. gilos nak bawak Fateh ke USS store.. semua dia nak nanti.. tak pasal2 menggigil tangan aku membayor.. huhuuuhuh...

sempat lagi mengabadikan kenangan ngan kereta2 unik ni sebelum kami buat pusingan kali kedua..

kereta aku lagi cantik beb.. putih suci bersih.. hhehehehhehe.. amacam ada gaya tak??  hahahhahahha.. poyos.. bawak kereta takut.. apa kes..

gambar ni di ambik saat2 akhir kami nak keluar dari USS.. dah petang sangat dah weii.. yerlah kan.. nak keluar nak tak nak kena lalu Hollywood jugaks.. tu yang terserempak ngan Kungfu Panda.. nak beratur bergambar sama2 tu mintak maaplah.. en hubby dah jauh tinggalkan kami.. hehehhee.. nak kejar bas punya pasal.. nanti apek cino tinggalkan kami.. naya jerk.. tak pasal2 kami jadi pendatang asing.. oh no!


ok.. setakat ni jerk dulu n3 aku tentang pengalaman kami di zon Hollywood USS.. see yaa..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah