Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Trip to Universal Studio Singapore (USS) ~ New York

Salam petang Rabu..

Bersambung semula n3 USS.. dan kali ni aku nak cerita pasal zon terakhir yang kami singgah.. New York..

Sedikit info.. ada satu tempat menarik iaitu Lights,Camera, Action by Steven Spielberg..

Ada 3 restaurants dan tiga-tiga tiada logo halal ok..

Jom tengok gambar2 kami di New York..


lepas ketakutan naik transformer 3-D.. kami lepak sat kat New York library..

ada brother warga Spore rasanya berbesar hati nak tolong ambik gambar kami berempat.. pastu en hubby ambik gambar diorang pulaks..

laluan sepanjang New York..

aiyakkkk.. Fateh aaa.. naper muka camtu.. dah macam anak cino ghoman eh!.. nasib baik Fateh tak meroyan nak patung2 Sesame Street.. sebabnya?? dia bukannya tau pun pasal kartun ni.. yang dia tau Ultraman jerk.. sib baik tak de kedai Ultraman.. kalau boleh semuanya dia nak bolot..

perjalanan utk ke Lights, Camera, Action!.. kat sini korang akan dengar dulu Stephen Spielberg tu bercerita.. pastu korang akan masuk ke satu tempat ni.. memang best giler.. kalau korang pergi jangan lupa masuk tau..

wap keluar dari lubang ni.. best.. best.. best.. nampak tak stroller banyak2 tu.. korang letak jerk kat tempat yang disediakan.. kat USS ni korang toksah risau.. mengikut pengalaman aku.. alhamdulillah.. tak akan hilang barang2 kita.. semuanya selamat.. termasuk souvenier2 yg aku beli.. walapun hati aku tak tenang tinggalkan barang2 kat stroller.. tapi janganlah pulaks letak barang2 berharga kat situ.. malang tak berbau ok! actually bawak stroller ni memudahkan kami.. tak yah nak letak barang kat loker..

kemain lagi Maryln Monroe celup tengah posing baekkkk punya.. ehhh.. aku pun baru perasan ni.. ni kiranya dari New York tu akan bertemu Hollywood balik tau..

hat belakang aku ni akan dibuka tak lama lagi.. so, untunglah korang2 nanti yang bakal pergi.. bila tu?? aku tak sure ok.. 

oklah.. sekian sajork n3 aku berkaitan dengan zon2 di dalam USS.. nanti aku tunjuk gambar kami ketika kami keluar dari USS di n3 yang lain hokay! see yaaa..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah