Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Dari Dapur Mama..

Assalamualaikum...

Ya Allah.. lamanya tak mengupdate blog ni.. malas betullah nak menaip.. apatah lagi nak mengedit gambar.. aduhai.. kalau blog tanpa gambar rasa suram jerk.. nak2 pulak aku semakin sibuk ngan keje2 coding yang tak pernah2 habis.. uwaaaaaa... bilo nak pencen nak buat coding ni weiiii...

Berbalik pada topik.. actually... aku malas nak cerita macam2 kisah sebelum ni.. so, yg paling senang ni jerlah.. post pasal masak2.. ngeh3...

Bila usia meningkat ni... rajin pulak nak mencuba beberapa resepi yang senang.. yang rumit dan byk bahan2nya memang aku malas nak try.. yg semudah ABC aku suka cuba.. tapi ikut mood jugak.. kadang2 malas yang amat.. hahahaha...

Oklah.. aku tak suka nak karang panjang2.. layan gambar sambil berstory mory...

Masa hari raya lepas.. as usual.. aku buat biskut2.. cam seronok pulak bila nak raya buat biskut sendiri.. jadi ke tak belakang kira.. yg penting kita cuba dulu.. mana yang dah biasa buat takde masalah.. yg biskut2 baru nak mencuba ni mmg kena pasrah lah... hahahaha.. kalau tak menjadi sangat atau menyusahkan aku.. tahun depan mmg takkan buat dah lah... senang cerita..

Biskut yang aku cuba buat tahun ni.. batang buruk, red pearl dan snow almond..

leceh ok buat batang buruk ni..

red pearl.. sangat senang.. 

snow almond.. x susah sangat.. 

biskut yang memang tiap2 tahun buat.. tart nenas, tart cadburry, choc chip, popia nestum, kuih siput

tart nenas.. wajib ada..

tart cadburry.. tahun depan malas nak buat dah.. aku tak suka sangat.. 

buat sikit jerk sebab stok tepung jagung masih ada..

biskut choc chip ala famous amous wajib ada.. sambil membakar sambil menggetel jem nenas..

red pearl utk cikgu2 tadika Arissa..

sebahagian biskut yg dah siap yg telah diberi kepada insan2 yg terpilih sebelum raya lepas.. cewah.. 

Aku memang tak buat jual biskut2 ni.. tak larat nak ambik tempahan.. tunggu aku pencen sok kot baru ambik tempahan.. kwang3... itupun kalau larat.. hahahahaha..

Ok.. selesai kisah biskut raya.. ni kisah juadah2 lain yg aku buat setakat setengah tahun ni...

benda yang paling aku suka nak buat.. brownies.. nak2 pulak kalau keluar kedut2 dia tu.. suka aku nengok walaupun buruk rupanya.. anak2 aku pun suka makan.. 

brownies topping nutella.. kosong tanpa hiasan.. ramai gak yg mengorder dan repeat order.. alhamdulillah.. 

ada strawberry.. ikut pilihan yg mengorder..

order dari bos.. utk geng opis yg nak pindah..

order dari opismate utk anak dia..

opismate yg selalu repeat order.. tq so much Banu!

order dari kawan sekolah Mira..

jamuan raya sekolah Fateh..

congo bar.. buat makan2 sempena hari raya..

cheesekut.. buat atas permintaan kawan opis utk jamuan raya tadika anak..

Alhamdulillah.. 

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah