Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Puasa Amiera : Day 8

Genap hari ke-8.. Amiera berjaya puasa penuh setakat ini..

Sahur makan sket jerk.. air Horlicks.. tak tau dihabiskannya ke tidak.. sebab aku dah ngantuk giler.. letih siot sebab malam sebelumnya aku tidur lewat kan sebab balik kampung.. en hubby yang uruskan Amiera.. aku cuma siapkan makan sahur jerk.. tu pun aku cuma panaskan apa2 yang patut dan buat air.. hohohoho.. terlebih ngantuk daaaaaaaaa.......

Petangnya.. aku letih gila2.. walhal tak %^$&% pun.. mungkin penat tak habis lagi kan.. nasib baik en hubby dah beli makanan siap2 kat bazar Ramadhan kat pasar keramat... hehhehehhe... aku cuma masak nasi dan buat air.. dasar pemalas.. aku letih OK.. kalau tak aku boleh jerk masak cuma barang2 kena ada.. kalau tak mati kutu aku.. kesian kutu.. kutu pulak dapat nama..

Bila Amiera balik.. terus dia cuci muka.. nampak letih sangat dia.. berkali2 dia ke dapur tengok aku menyiapkan juadah.. dah tak tahan sangat lah tu.. tapi mulut tak bising plaks..

Berlaukkan.. ikan pari bakar.. sup perut.. sayur lemak pucuk manis.. murtabak keramat.. pergh.. memang sedap.. tapi Amiera.. just makan nasi sket jerk ngan sup perut.. air berteguk2 dia minum.. adoiiii.. tak tau nak cakap apa.. kalau paksa pun.. nak tak nak jerk dia telan nasi tu.. at last.. buang macam tu jerk.. bazirkan jerk kan.. haus punya pasal.. kenyang dek air jerk..

Memandangkan aku pun agak kelaparan.. aku pun join sekali.. yelah kan cam sedap jerk ikan bakar tu.. tapi takde lah bakar sangat aku rasa.. diorang rebus dulu baru bakar sket2.. sebab nampak cantik jerk ikan tu.. isi pun masak sepenuhnya.. yelah kalau sket jerk kesan bakar.. bleh masak ke isi ikan yang tebal??

Aku nak makan jerk... Amiera sound aku.. eleh... mama tak ^&^&%&!! hahahhahhaha.. .dengki tu!

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah