Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Butik Roti Maria

Assalamualaikum...

Bulan Mac yang lalu.. dah nak habis cuti sekolah.. sebelum sesi persekolahan baru bermula.. sempatlah bawa anak2 gi mandi sungai yg tak jauh dari rumah persinggahan aku..

Hasrat nak ke sini lama dah.. mungkin sebab dekat tu yang makin malas nak jejakkan kaki.. huhu.. memandangkan anak2 tak gi jalan mana2 pun cuti sekolah ni sebab si kakak nak SPM dan dengan masing2nya baru sembuh dari Covid.. so, kami pergi yg dekat2 jerk.. kebetulan pulak dak kenit ni tak habis2 ngomel nak jadi budak kampung.. pengaruh citer Upin Ipin ler ni.

Dapatkan info booking kat fb.. terus contact person in charge.. tak yah bayar apa2 utk booking.. just bayar makanan dan minuman semasa daftar di kaunter nanti..

Perjalanan tak sampai 10 minit dari rumah.. actually ni kampung kawan sekolah aku dulu.. pernah lah masuk sekali kampung ni dulu2.. tapi tak ingat bila.. masa tu aku ikut abang aku naik motor gi jeram.. buat apa aku tak ingat dah.. hahahahha.. byk memori hilang weiiii... aku bangga ngan anak2 kampung yang kreatif dan inovatif dalam mencetuskan idea cenggini.. at least dak kampung cam aku ni yg dah takde kampung boleh merasai semula suasana kampung sekaligus memberi pendedahan kepada anak2 bandar merasainya juga..

Sampai sini agak confuse.. tak jumpa pintu utama.. ikut jerk mana ada ramai orang.. tunjuk info booking pastu boleh beli makanan dan minuman.. oh ya.. tempat ni tidak dibenarkan membawa makanan dan minuman dari luar.. dan masuk ke sini adalah percuma.. so, dengan pembelian makanan dan minuman tu lah dapat cover business diorang.. masa aku nak daftar tu.. ada masalah sket.. sket jerk.. kecik punya hal.. hehehehhe.. diorang tak masukkan booking aku dalam rekod.. nasib baik masih ada meja kosong.. 

dah balik baru nampak signboard ni... hiks.

operasi ni masa aku pergi tau.. sekarang tak tau lah kot dah berubah..


antara makanan dan minuman yg disediakan..

mula2 melilau jugak cari no meja.. tak perasan ada sign board.. huhu..

ada jambatan kecil.. ni kalau aku masa kecik2 siap terjun ni.. best2..

sorry yerk gambar kabur.. malas nak transfer saiz sebenar gambar.. habis penuh storage aku..

meja kami dekat ngan tepi sungai.. nak kata panas tu takdelah sangat.. sebab banyak pokok2..

budak yg paling happy sebab dapat jadi budak kampung.. hahahahha..

air yg sangat cetek.. sangat sesuai utk anak2 kecil..

3 jam memang tak cukup weiiii..

air yg sangat bersih dan jernih.. harap dapat dikekalkan sampai bila2..

suka yaa... macam2 posing..

aktiviti menangkap anak ikan.. saja nak test bakat.. last2 mak ko jugak yg terror... kwang3..

sekor jerk.. sekali mak tangkap berekor2.. hehehehe..

jadiklah merasa air sungai dengkek..

dah mandi sungai boleh jerk kalau nak bersihkan diri di sini.. tandas pun ada cuma limited.. kenalah beratur ya..

antara pizza yg kami order.. roti ngan mee rebus pun kami order.. makanan ok.. cuma minuman tu harga agak mahal compare rasa.. mungkin boleh diperbaiki..

ok dah kenit dah happy.. jom balik!

us.. ada rezeki kami datang lagi ya.. dokek yo.. see ya!

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah