Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

24 - 26 Ramadhan & Iftar

Assalamualaikum..

Masih lagi bersiaran di opis... esok dah cotiiiiiiiiiii... bestnya cuti... hari ni keje pun sebab nak jimatkan cuti.. kalau cuti aku banyak.. baik aku cuti jerk.. lepak kat rumah ngan anak2.. lagu2 raya pun dah berkumandang kat opis ni.. mood.. nak rayaaaaaaaaa....

Lagi 3 hari InsyaAllah.. kita semua akan menyambut hari raya.. ramai yang dah sampai ke kampung halaman.. tengah wat apa tew?? bakar lemang ke? bestnyaaaaaaaaaaaa... bestnya dapat suasana kampung nak sambut raya.. teringat masa kecik2.. ramai kawan2 pakcik datang bergotong royong bakar lemang, kacau dodol.. perghhhh... aku paling suka makan dodol yang baru masak.. dapnyaaaaaaaa... arwah nenek aku pulaks.. rajin sangat buat bahulu dan kuih goyang.. aku lah yang tolong dia kacau adunan bahulu sampai lenguh2 tangan.. pastu ngadap dia bakar bahulu... harumnyaaaaaaaaa... malamnya pulaks.. tolong makcik2 aku buat biskut raya.. kerja kami tengok biskut yang sedang dibakar... huhuhuhuhu... dah masak.. mesti ada yang masuk mulut... hahahhahaha... bestnya raya masa zaman kanak2 kan?

Jumaat lepas.. aku masak simple jerk utk berbuka.. mood nak masak dah kureng... dah nak hujung2 ni kan.. aduiii.. lagi malas...

asam pedas ikan selar dan panaskan balik lauk tenggiri masak kicap.. asal konyang..

kek2 sebagai pemanis mulut..

Sabtu pulaks.. kami berbuka puasa kat rumah mak aku.. mak aku masak sambal tumis udang petai dan sayur tumis suhun + fucuk.. pastu kami gi bazar Ramadhan kat Nilai.. teringin nak makan ayam percik.. tapi biasalah sampai sana.. macam2 yang kami beli... siput sedut masak lemak cili api, ikan pari bakar, ayam percik, murtabak, roti jala, taufu fa, air tembikai, air cendol.. huhuhuu.. nafsu mata.. pastu beli sate Willy kat cawangan Nilai.. alhamdulillah.. mana2 lauk yang tak habis panaskan utk sahur.. huhuhuhu... gambar tak sempat nak snap sebab dah lewat sampai rumah.. kelam kabut nak menyiapkan juadah...

Ahad.. packing barang2 nak balik kampung.. pening ok nak memikirkan berapa lai baju nak di bawak.. aduiiii... tu baru anak 2 orang.. huhuhuhu.. utk juadah aku just masak nasi lemak..

nasi lemak simple..

ayam goreng berempah dan kek2.. selagi tak habis kek tu selagi tu kena perabihkan.. hahhahahah.. sampai naik jemu mak noks..


Salam Ramadhan al-Mubaraq

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah